CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolpump död  (läst 1340 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ablom

Poolpump död
« skrivet: juli 12, 2023, 18:45:05:05 »
När jag kopplade in poolpumpen för säsongen så var den helt död, inte ett ljud eller liv i den. Finns det nåt att göra? Känns surt att behöva köpa nytt. Den är kanske 5 år gammal.

Bestway FLOWCLEAR 58404

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Poolpump död
« Svar #1 skrivet: juli 12, 2023, 22:51:12:12 »
Har du kopplat rätt  o du vet att det är spänning fram så lär väl motorlindningen vara kass, visst man kan lämna sånt på rep, men med tanke på priset på en sådan budgetpump är det inte lönt o 5 år är nog vad man får vara nöjd med, dubbla priset så får du en "riktig" pump

Utloggad kwhalp

SV: Poolpump död
« Svar #2 skrivet: juli 13, 2023, 00:36:11:11 »
När jag kopplade in poolpumpen för säsongen så var den helt död, inte ett ljud eller liv i den. Finns det nåt att göra? Känns surt att behöva köpa nytt. Den är kanske 5 år gammal.

Bestway FLOWCLEAR 58404


Håller med nyburjare, dags att köpa ny.

Men du får gärna bifoga fler bilder på de olika kopplingspunkterna och komponenterna.
Tycker mig se en hel del "ärg" på motor m.m.
Har du haft den ute i vinter? Funkade den det sista du gjorde då du stängde ned, eller glömde du slå av den när du tömde poolen (gick den månne varm och dog?)...
 :angel:
« Senast ändrad: juli 13, 2023, 01:12:28:28 av kwhalp »

Utloggad Ablom

SV: Poolpump död
« Svar #3 skrivet: juli 13, 2023, 08:46:22:22 »

Håller med nyburjare, dags att köpa ny.

Men du får gärna bifoga fler bilder på de olika kopplingspunkterna och komponenterna.
Tycker mig se en hel del "ärg" på motor m.m.
Har du haft den ute i vinter? Funkade den det sista du gjorde då du stängde ned, eller glömde du slå av den när du tömde poolen (gick den månne varm och dog?)...
 :angel:

Pga kaos i livet så hamnade pumpen i carporten hela vintern. Men jag backspolade och tömde noga ur allt vatten innan. Ska se om jag kan fixa bilder senare.

Utloggad Ablom

SV: Poolpump död
« Svar #4 skrivet: juli 13, 2023, 21:08:41:41 »
Mera bilder.

Utloggad nyburjare

SV: Poolpump död
« Svar #5 skrivet: juli 13, 2023, 23:48:56:56 »
Som sagt. En del ärg.. har du kollat om där är spänning fram. Har du tur är de brytaren . Koppla loss kabelskorna och sätt ihop dem dvs förbi brytare

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag