VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pooltak byggmax  (läst 2094 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lepe22

Pooltak byggmax
« skrivet: augusti 12, 2019, 14:41:23:23 »
Någon som har erfarenhet av byggmax pooltak? Ska vara till en 4*8  Thermopool.
Är det dumsnålt att köpa det tro? 🤔

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Pooltak byggmax
« Svar #1 skrivet: augusti 13, 2019, 18:33:31:31 »
Ingen koll på det. Jag visste inte ens att dom säljer pooltak. Hur som helst så skulle jag inte köpa ett pooltak utan att känna på det först. Vissa billiga tak är väldigt klena och inte alls prisvärda.

Jag skulle inte heller köpa ett pooltak utan att läsa installationsanvisningen först. Någon sådan hittar jag inte hos Byggmax. Det finns länkar "LÄS MER" som inte fungerar för mig. Kan installationsanvisningen gömma sig där tro?

Undersök hur mycket snölast taken tål samt om de behöver stormsäkras och hur i så fall.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad hemirg

SV: Pooltak byggmax
« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2019, 08:31:53:53 »
Byggmax säljer pooltak från Poolteam. På Poolteams hemsida finns information om de olika pooltaken. Jag kollade mycket på ett sådant tak i våras och försökte beställa ett tak. Ordern gick inte igenom för man fick tydligen inte köpa på faktura på så stora belopp. Men det visste inte ens de som jobbar där. Dagen efter så höjde Byggmax priset med 30% på det taket som jag var intresserad av. Då kostade pooltaket ungefär lika mycket som att beställa det direkt från Poolteam. Det blev då istället ett helt annat tak från en annan tillverkare.

Av egen erfarenhet så är det lika viktigt att kolla på om det är en pålitlig leverantör som att kolla på kvalitén på pooltaket. Kolla om tidigare kunder klagar på dålig support och bemötande vid problem. Testa dem själv genom att mejla dem med frågor innan köp och se om de svarar inom skälig tid. Om de inte svarar snabbt innan köp så kommer de definitivt inte svara snabbare sedan. Efter att fått transportskador på mitt tak så märker jag att jag valt fel leverantör. Det spelar ingen roll att de har en av marknadens kraftigaste aluminiumprofiler och använder material från nordiska tillverkare, när de ändå inte kan skydda taken i transporten och ta ansvar för det. Det har nu gått 2,5 månad och de har inte ens varit och kollat på det. Men jag vill inte hänga ut leverantören ännu, för de har nu lovat ännu en gång att ta med sig tillverkaren och komma och kolla. Man måste även ha förståelse för att det är deras stressigaste tid på året. Dock så är det väldigt dåligt att inte höra av sig när leveranser och besök blir försenade eller inställda oavsett hur mycket man har att göra.
« Senast ändrad: augusti 14, 2019, 12:52:41:41 av hemirg »
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan