VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Betongpool i skalblock  (läst 47640 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan vendel

  • Gäst
Jan vendel
SV: Betongpool i skalblock
« Svar #80 skrivet: juli 06, 2016, 15:06:14:14 »
Det går bra att ha teknikrummet helt intill poolen. Det är en av fördelarna när man gjuter att marken runt omkring inte behöver trycka tillbaka vattentrycket. Pumpen hörs inte alls varken från trädäck eller i vattnet. Jag har regnskyddat under trallen där pump och el finns. Jag har en trådlös styrning så att jag kan sätta igång pump och belysning inifrån huset. Själva elen ligger i markrör dragen från min källare. Jag har inte putsat någonting innan linersättning förutom i trappan. Trappan är klädd med filt annars är det bara Linern . Ju mindre grejer desto bättre så linergubben. Jag slipade bort en del gjutskägg och vissa kanter där skalblocken kommit lite ojämnt. Vibrera varsamt när du gjuter annars kan skalblocken oredas. Var bygger du någonstans? Mvh Janne

Poolgiganten

Jan vendel

  • Gäst
Jan vendel
SV: Betongpool i skalblock
« Svar #81 skrivet: juli 06, 2016, 15:19:32:32 »
Glömde svara på några frågor såg jag. Teknikrummet är inte isolerat alls. Jag har lucka i trallen . 2 st. Jag samlar regnvatten från mitt uterumstak i en 1 kubikmeter plasttank som finns bredvid pumpen. Jag backspolar även pumpen i den tanken. Det är mycket smidigt och vi bor i ett yttre vattenskyddsområde så kommunen ville inte att man spolar ut massa klorerat vatten på,en gång. Det går,bra att vattna gräsmattan med det sedan. Jag gjorde teknikrummet stort ca 2.50 tror jag för att jag skulle få ner tanken och kanske vill jag sätta en jetstream där sedan. Då får det också plats. Jah har en golvbrunn med dränering så att regnvatten rinner ut. Jag köpte Gullberg & Janssons lilla tak och skräddarsydde poolen efter det. Storleken större koster dubbelt så mycket. Taket är helt perfekt.

Utloggad JV ALLFIX

  • Egenföretagare
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 55
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Forza Italia
    • Visa profil
SV: Betongpool i skalblock
« Svar #82 skrivet: juli 06, 2016, 15:30:28:28 »
Betongen blandade jag själv i brocka. 1 del cement 3 delar grus 3 delar makadam och vatten så det blir ganska tjockt. Det får inte bli för vattnigt. Det försämrar betongen kvalité .

Utloggad d_evertsson

SV: Betongpool i skalblock
« Svar #83 skrivet: juli 06, 2016, 22:06:32:32 »
Tack för infon, mycket värdefullt!
Vad använde du för fraktion på makadam?

Jag bygger en mil söder om Höör, så jag tänkte ta kontakt med samma linermakare som du använde dig av.

Utloggad JV ALLFIX

  • Egenföretagare
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 55
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Forza Italia
    • Visa profil
SV: Betongpool i skalblock
« Svar #84 skrivet: juli 07, 2016, 16:10:41:41 »
Ganska liten tror det var 6-13 mm. Osäker på det. Leverantören vet vad du ska ha när du gjuter.

Utloggad JV ALLFIX

  • Egenföretagare
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 55
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Forza Italia
    • Visa profil
SV: Betongpool i skalblock
« Svar #85 skrivet: juli 07, 2016, 16:15:55:55 »
Förresten väggen i teknikrummet  mot poolen är ju isolerad  precis som den är runt om hela poolen. 10 cm s 100 kvalité cellplast. Det är ju för att vattnet ska hålla sig varmt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan