Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Koppla poolpumpen till NIBE pool40  (läst 5311 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Koppla poolpumpen till NIBE pool40
« Svar #10 skrivet: maj 04, 2019, 08:49:16:16 »
Jag använder tre reläer. Två av dem ligger parallellt och kan starta poolpumpen (GP9). Den tredje blockerar Pool40 när säkerhetsbrytaren till pumpen är bruten. Jag satte också dit ett nyckelvred i serie med detta för att kunna blockera när jag vill.

1: Pool40 drar detta när poolen värms. GP9 startar. Parallellt med (2).
2: En Qubino puck drar detta för att köra GP9 enligt mitt schema. GP9 startar. Parallellt med (1).
3: Ett nyckelvred och en hjälpkontakt ligger i serie för att blockera Pool40 via detta relä.

När det inte är poolsäsong har jag bara vredet brutet med nyckeln. Om jag gör underhåll, är alltid säkerhetsbrytaren bruten. Jag köra GP9 när jag vill via Qubino bervärmepumpen kör GP9 när den vill om nyckeln tillåter.

Jag lurar ingen givare. Sekundärsidan är så trög att variationerna är näst intill obetydliga när GP9 är schemalagd att stå stilla.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan