VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Inget vatten i sikt glaset på filtret?  (läst 2727 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thomaslakers

Inget vatten i sikt glaset på filtret?
« skrivet: april 12, 2008, 21:27:51:51 »
Hej!

Jag har nu fått igång min rening till poolen men sikt glaset blir bara fyllt till 1/3 del och vill minas att detta skall vara fyllt då man kör reningen med filter?
Det är första året med pool och hoppas att ni har överseende med alla kanske duma frågor, vore tacksam för svar av er som kan detta.
Kan jag köra vidare eller har jag gjort något fel, jag har trycket uppe som i höstas och då fungerade det.

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Inget vatten i sikt glaset på filtret?
« Svar #1 skrivet: april 12, 2008, 21:44:45:45 »
Hej,

Nu vet jag inte vilket filter du har men siktglaset brukar nog sitta på avloppet, tanken är att man backspolar till vattnet
i siktglaset är klart....
Det kan ju variera mellan olika filter.
Mitt glas har aldrig vatten i sig vid normal drift :o)

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad thomaslakers

SV: Inget vatten i sikt glaset på filtret?
« Svar #2 skrivet: april 12, 2008, 21:52:41:41 »
Tack så mycket Housedad!

Jag var orolig att jag hade gjort något fel, trode även att man skulle titta på sikt glaset för att se när man skall se när det är dags för backspolning.

Jag vill även ge en eloge till er som verkligen svarar och hjälper till, och du är verkligen en flitig svarare, ett stort tack från en okunnig.

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Inget vatten i sikt glaset på filtret?
« Svar #3 skrivet: april 12, 2008, 22:04:57:57 »
Tack för det :)

Min fru kallar mig poolforumberoende....

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag