CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dränkbar pump  (läst 8869 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Dränkbar pump
« Svar #10 skrivet: juli 14, 2007, 10:16:32:32 »
Hej,

Beror på hur din brunn ser ut, läser man lite noggrannare så är rent vatten enligt Kärcher
vatten med partiklar mindre än 2,5 mm s jag tyckte att jag hade rent vatten både i poolen och i dräneringsbrunnen.
Det jag har kvar att göra är att lägga ett par spänner tvättad makadam på botten av brunnen för att hindra pumpen att
suga i sig skit. När det är gjort kan man ställa den på botten, nu måste den hänga för att inte suga i sig lera och annan skit från botten av
brunnen.

Flottören inbyggd eller inte, beror nog mest på hur stor din brunn är, min brunn är såpass liten att en brytare i "klump" inte får nog svängrum,
jag var tvungen att ha inbyggt nivåbrytare. Fick också intrycket av att pumpar med inbyggd är dyrare. Tror du att du kommer att pumpa manuellt
och sporadiskt så duger ju en klump jättebra, skall pumpen stå i gropen och pumpa när det behövs så är nog inbyggd bättre.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag