Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hutlösa priser på styrning solpaneler  (läst 4293 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Göran Svensson

Hutlösa priser på styrning solpaneler
« skrivet: maj 12, 2015, 23:47:30:30 »
Skulle starta poolen förra veckan, märkte då att den automatiska styrningen till solpanelerna ej fungera.det är Prahers styrning enligt följande; temperaturdifferens för styrning av motorventil eller en separat pump.
Kollade på miamipool sida, de skulle ha 4700 kr, folkpool skulle ha 8490 kr, sjukt mycket för detta.
Kollade runt på nätet, vad finner man, exakt samma produkt, till ett pris av 2590 kr ink frakt från Europa.
Kan konstatera att den ena tar ocker pris och den andra sjukt ockerpris.
Kan gärna tipsa om var detta finns att köpa, kanonservice, tog mig 4 dagar att få hem det

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Hutlösa priser på styrning solpaneler
« Svar #1 skrivet: maj 13, 2015, 07:10:49:49 »
Annars funkar ju Sunlogger 2020 bra till det också, och då kan du dessutom logga utetemp, innetemp, elförbrukning och mycket mer, t.ex. brandvarnare för ungefär samma pris som ditt klipp.
http://www.energibutiken.se/sv/hem/105-logger-2020-startpaket.html
Samt relämodul: http://www.energibutiken.se/sv/loggertillbehor/87-relamodul-12-230-v.html
Dessutom får du loggning på webben samt möjlighet till larm via SMS eller e-post om nåt oönskat händer.

Lite exempel på hur det kan se ut:
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Göran Svensson

SV: Hutlösa priser på styrning solpaneler
« Svar #2 skrivet: maj 13, 2015, 08:27:26:26 »
det låter intressant, ska kolla det med, söker man på poolgrejor i Sverige så är det ofta de storas återförsäljare som dyker upp.
Dock Kvartstår faktum att de skor sig på tillbehör mm.
Nästa gång är det nog dags för trevägsventilen med styrning....den ligger på under halva priset där, är med fabrikat Praher

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Hutlösa priser på styrning solpaneler
« Svar #3 skrivet: maj 13, 2015, 08:34:43:43 »
Mmm, man kan tycka att dom skor sig, men faktum är nog att det är många poolåterförsäljare som har det kärvt, konkurrensen är stenhård då allt ferl börjat sälja på senare tid, folk har börjat importera själva o.s.v.
Kolla på några ÅF hur det går för dem enligt allabolag.se så skall du se att väldigt många tappar i både omsättning och vinst, om det ens går i vinst.

Dyra produkter behöver inte nödvändigtvis betyda att någon skor sig, ofta beror det helt enkelt på för låg omsättning och höga fasta kostnader som måste betalas av höga marginaler på det man säljer.

Om du tar mig som exempel så kan jag sälja loggern "billigt" tack vare driften av mina tre forum, jag kan ta pengar från annonsintäkterna för att betala utveckling av och lagerhållning av loggerprylarna, på loggrarna och dess tillbehör tjänar jag så pass lite att själva projektet med Loggern nog knappast hade varit ekonomiskt bärkraftigt utan de övriga intäkterna, det ger mig dock ett ben till att stå på om annonsintäkterna skulle falla framöver.
Att jag är prylnörd, och har ett extremt kontrollbehov, är andra orsaker till att jag utvecklat nåt som i princip inte fanns innan vi gjorde det, i vart fall inte för överkomliga pengar.
Logger 2020 och Sunlogger 2020 ger dig möjligheter att logga och följa upp en hel radda saker som är viktiga för både livslängd och ekonomi på både värmepumpar, pooler, SPA-bad och annat som förbrukar eller genererar energi.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nyburjare

SV: Hutlösa priser på styrning solpaneler
« Svar #4 skrivet: maj 13, 2015, 14:10:20:20 »
Håller med ! skor sig är inte rätt uttryck, det är i så fall alla företagares benämning, sko sig , man måste o skall tjäna pengar , man måste göra en vettig vinst.

Felen är att det finns företag som troligen säljer både till sina återförsäljare och till slutförbrukare med samma påslag , vilket såklart är ohållbart .

Ju mer vi väljer att köpa på nätet , ju mer vi väljer att leta upp den allra billigaste leverantören för att tjäna en krona till utan att sätta annat i relation mer än själva varan... ju mer vi gör detta ju högre priser måste den svenska butiken ta ut, handla svenskt o gynna våra företag så dem får upp volym istället.

Utloggad Göran Svensson

SV: Hutlösa priser på styrning solpaneler
« Svar #5 skrivet: maj 16, 2015, 21:51:38:38 »
Kan väl instämma i att ordvalen kan man ju ha åsikter på, men fortfarande kvartstår faktum att man har 100-200 % påslag, givetvis förstår jag att man måste känna för att dra runt sittföretag, men blir det de påslagen, då är det något fel

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Hutlösa priser på styrning solpaneler
« Svar #6 skrivet: maj 17, 2015, 07:21:09:09 »
Det påstås att normala påslag i klädbranschen är 700%.  <dontkn>
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Göran Svensson

SV: Hutlösa priser på styrning solpaneler
« Svar #7 skrivet: juni 06, 2015, 22:54:47:47 »
Har nu även skickat efter Prahers trevägsventil till suveränt pris, och kanon service, delar gärna med mig av vilka det är
De stora här i Sverige kan känna sig blåsta, ni stjäl av folk

Utloggad nyburjare

SV: Hutlösa priser på styrning solpaneler
« Svar #8 skrivet: juni 06, 2015, 23:22:04:04 »
100-200 % påslag är lågt, det normala är 2,5-3 och det i alla branscher jag sålt varor ,, o de är ganska många

Utloggad AnteMalm

SV: Hutlösa priser på styrning solpaneler
« Svar #9 skrivet: augusti 03, 2015, 22:53:59:59 »
Hej,

Vart har du handlat?
Jag behöver byta ut delar i mitt praher system?


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag