CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tätningsband till poolplåtar!  (läst 2424 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JonasW

Tätningsband till poolplåtar!
« skrivet: oktober 14, 2019, 08:27:06:06 »
Försökte köpa tätningsband via Plastman.se men de vägrade mig köp då jag inte köpt mina poolplåtar där tidigare.
Konstig affärsidé kan jag tycka då jag inte ens visste om dom vid köptillfället av plåtar. Så nu gick dom miste om mig som kund på band, och framtida köp med.
Försökte säga att det är svårt att motivera nya plåtar för ex antal tusen, för att få köpa tätband av dom.  ::)

Men för oss som fortfarande vill ha dessa band så kan jag meddela att de finns på bland annat Bevego.se, abkarlhedin.se samt för oss privatpersoner xl-bygg.se
Artiklarna heter:

TÄTBAND 127 LITEN L:2,24M ARMAT
Art nr: HAT127L

TÄTBAND 127 STOR L:2,24M ARMAT
Art nr: HAT127S

Jag valde stor som tydligen ska passa om man har skarvarna på plåtarna upptill. Liten blir ju då givetvis med skarvarna nedåt och en nedåtgående plåt som avslut på sidorna.
En är drygt 2m lång, så jag förstod det som att om man har 7 plåtar så krävs det 7st tätband. Pris? Gav just under 600:- för 7st +ev frakt om inget annat går från leverantör samtidigt.

Kan återkomma med bilder och intryck sen för de som är intresserade.

Poolgiganten

Utloggad JonasW

SV: Tätningsband till poolplåtar!
« Svar #1 skrivet: november 20, 2019, 13:31:39:39 »
Kan intyga nu att de ser ut att vara samma produkter som säljs genom Plastman.
Dessa lär ju stoppa det mesta av fritt blåsande löv m.m. att åka in under poolplåtarna.

Däremot så är banden av dessa rätt sladdriga. Jag lär skruva fast dessa på träreglarna som plåtarna idag vilar på, då är det inte ett problem längre.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag