Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp! Är stenmjöl 0-5 ok i botten?!?  (läst 11026 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JimmyAndersson

SV: Hjälp! Är stenmjöl 0-5 ok i botten?!?
« Svar #10 skrivet: juni 15, 2008, 20:07:15:15 »
Oj, du verkar gilla att jobba du!!  :D Som sagt, jag hade 0-4 och 10mm betongtäckmatta och det syns inte en sten.

Jag hittade "betongskyddsmatta" på Bejjier men det var bara vanlig glasfiber isolering som va mjukt som bara den. Var hittade du din?!?

Och förresten, ni kunniga, nu när stenmjölet är siktat och är typ 0-1, räcker det med byggplast nu?
Saken är den att jag har fiberduk men den är bara 1.2 m berd och jag gissar på att skarvarna kommer synas väl, dessutom kan man nästan vara säker att en liiiten sten smyger sig in i den när man rullar ut den och den stannar nog glatt även om man nu lyckas damsuga den. Byggplast, den tjocka, åldersbeständiga, skulle väll vara tillräcklig?
Och den är ju lätt att damsuga innan liner kommer på...

Poolgiganten

Utloggad Pea

SV: Hjälp! Är stenmjöl 0-5 ok i botten?!?
« Svar #11 skrivet: juni 15, 2008, 20:30:47:47 »
betongmatta rekomenderas, blir mjukt å gott att gå på. beijer har slutat med den rätta sorten märkte jag häromdan när jag skulle köpa till min mya lecapool. men jag hittade på den rätta sorten på www.trevco.se och dessutom betydligt billigare än på beijer. dock var jag tvungen att köpa en hel rulle på 50*2m. var bor du, jag kommer att få ca 12m*2m över. hur stor är din pool?
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad JimmyAndersson

SV: Hjälp! Är stenmjöl 0-5 ok i botten?!?
« Svar #12 skrivet: juni 17, 2008, 14:00:15:15 »
betongmatta rekomenderas, blir mjukt å gott att gå på. beijer har slutat med den rätta sorten märkte jag häromdan när jag skulle köpa till min mya lecapool. men jag hittade på den rätta sorten på www.trevco.se och dessutom betydligt billigare än på beijer. dock var jag tvungen att köpa en hel rulle på 50*2m. var bor du, jag kommer att få ca 12m*2m över. hur stor är din pool?


Tyvärr lite långt från dig och min pool är 5.5 i diameter så det kan vara lite jobbigt att skava en 2*12 metare.
Vad gav du för rullen?!? Frakt?

Var ute i går em och kollade den skitade stenkrossen efter skyfallen men det såg bra ut, var faktiskt så hård redan att man kunde gå på den med skor utan märken och det finns inte tillstymmelse till vassa stenar... :)
Lutar åt tjock byggplast härpå...

Utloggad Pea

SV: Hjälp! Är stenmjöl 0-5 ok i botten?!?
« Svar #13 skrivet: juni 17, 2008, 15:06:34:34 »
jag betalade 3000 kr för hela rullen inkl moms men utan frakt. = 30 kr/kvm.
byggplast kan lätt få för sig att den ska rynka sig och glida iväg men testa du  ;)
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad JimmyAndersson

SV: Hjälp! Är stenmjöl 0-5 ok i botten?!?
« Svar #14 skrivet: juni 18, 2008, 15:15:39:39 »
jag betalade 3000 kr för hela rullen inkl moms men utan frakt. = 30 kr/kvm.
byggplast kan lätt få för sig att den ska rynka sig och glida iväg men testa du  ;)

Jotack, den kan bli ganska glatt men jag lägger den under själva ramen och väggar så den får hålla det hela på plats!  :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag