CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Importera pool  (läst 16646 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crille

Importera pool
« skrivet: februari 07, 2007, 21:42:38:38 »
Hej
Undra om någon har någon erfarenhet att handla pool detaljer från Tyskaland.Har kollat lite på priser från pooldoktor det handlar om ca 30-49% billigare  Frakt tull moms?



http://www.pooldoktor.net/shop/individuelle-beratung:_:0.html

Poolgiganten

Utloggad Poolnicke

SV: Importera pool
« Svar #1 skrivet: februari 07, 2007, 21:46:41:41 »
Jomenvisst har man handlat från pooldoktorn ett par ggr. Men det kan man nog inte missa om man läser mina inlägg  ;)

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad crash

SV: Importera pool
« Svar #2 skrivet: februari 07, 2007, 22:05:26:26 »
Pooldoktorn håller till i Österrike. ;) Eftersom både Tyskland och Österrike ingår i EU så blir det ju ingen tull om man handlar därifrån. Det blir momssatsen i det land du handlar ifrån som du får betala.
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad zek

SV: Importera pool
« Svar #3 skrivet: mars 02, 2007, 23:29:22:22 »
Vet någon hur det ser ut i Polen, skall nämligen ändå dit med lastbil för att handla annat byggmaterial
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad crash

SV: Importera pool
« Svar #4 skrivet: mars 03, 2007, 08:06:16:16 »
Kolla www.christi.pl som är återförsäljare för Unipool. Dom är hyfsat bra på engelska och verkar ha bra priser.
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad stefan m

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Trelleborg
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.apanbus.se/poolbygge.htm
SV: Importera pool
« Svar #5 skrivet: mars 03, 2007, 11:19:40:40 »
Hej Crille

Har också köpt min pool i Tyskland (via Ebay) och jag fick precis vad som utlovades.
Det största problemet var språket för min del,översatte via www.altavista.com och babelfish.
Sedan var ju en tysk byggbeskrivning inte det lättaste att läsa. Men via forumet fick jag den hjälp jag behövde, bland annat från Poolnicke.
Priset är betydligt lägre än i Sverige, den poolen jag köpte var över en tredjedel billigare med frakt och allt.

MVH/Stefan
Pool åtta 855*500*150 köpt via Ebay i Tyskland, dock med en dålig byggbeskrivning
Solfångare kopplade till pool via värmeväxlare, Nibe 2010 som extra värme.
http://www.apanbus.se/poolbygge.htm

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag