VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning  (läst 16435 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #10 skrivet: december 14, 2015, 16:29:56:56 »
Underlaget klart..

Poolgiganten

Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #11 skrivet: december 14, 2015, 16:31:50:50 »
Under ramen för stommen lade vi minerit-skivor som underlag, vilket stommen sedan skulle skruvas fast i.

Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #12 skrivet: december 14, 2015, 16:37:35:35 »
Därefter började vi ställa upp stommen. På bilden syns det tydligt i frosten hur strukturen i stommen är uppbyggd med luftceller i det som ska bli det armerade "betongnätet". Att bygga stomen gick snabbt - vi fick ihop den på någon dag allt som allt, det var bara att klicka ihop modulerna och lägga i armeringen.



Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #13 skrivet: december 14, 2015, 16:39:07:07 »
Från andra sidan:

Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #14 skrivet: december 14, 2015, 16:41:52:52 »
Vi hängde i den vertikala armeringen i väggarna. Det gick också snabbt då den kom förbockad från fabriken.

Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #15 skrivet: december 14, 2015, 16:43:01:01 »
Armering på plats.

Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #16 skrivet: december 14, 2015, 16:45:13:13 »
Sen var det dags att bygga upp formen för trappen. Med laser var gick det lätt att få den helt i våg.

Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #17 skrivet: december 14, 2015, 16:50:00:00 »
Trappen är klar, och bottenarmeringen på plats. Den var det enda som behövde najas av armeringen. Inte kul att krypa runt på knä på armeringsmattor!
 
Slangen ni ser är för betongen som precis skall fyllas. Modellen är att börja med väggarna med tjockare betong för att sedan hälla i mer flytande betong på botten. Eftersom jag aldrig gjutit valde jag att låta leverantören sköta det momentet..

Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #18 skrivet: december 14, 2015, 16:54:42:42 »
Tre varvs betongfyllning i väggarna. Mellan varven stötte de ut betongen med en planka i formen.


Utloggad Plums

SV: Magiline betongpool 3x7 ovanmark men under altan i sluttning
« Svar #19 skrivet: december 14, 2015, 17:04:02:02 »
Stommen är gjuten och klar! Det känns som gjutningen gick väldigt bra, jag oroade mig en del för det momentet. Så långt har projektet flutit på över förväntan måste jag säga. Men det är ju en del kvar. Gjutningen av väggar och botten tog ca tre timmar.

På bilden ser man också högvattens-skimmern som jag valt. Jag hoppas få upp vattennivån ca 5 cm under kantstenen med en overflow-lik effekt, men det återstår att se hur det blir i verkligheten..

Nu står det där i alla fall och får vila tills i vår, då jag får gå över den med en betongslip, sätta kantstenen, liner, teknikrum, bygga altan, och kanske ett uterum och kommunen ger klartecken..


 

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan