VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Folkpool ny liner buktar ut ovankant  (läst 4716 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hawaiiskjortan

Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« skrivet: maj 27, 2018, 16:58:21:21 »
Hej,

Skulle behöva råd angående Folkpool och linerbyte. Bytte liner nu för någon vecka sedan på en Octavia 3.6x6.6 från 2001. Jag har funderat något på om de har monterat den nya snapin-listen fel. Där har liksom blivit cirka 1cm mellan poolväggen och linern som går att trycka in, detta gör att poolkanten upplevs ”bukta” in mot poolen uppe vid listen. Så var det inte med den gamla linern. Hur ser det egentligen ut på nya Folkpooler?

Med vänlig hälsning,
Daniel
Octavia 3.6x6.6 med Poolsafe Flush Track (2003)

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« Svar #1 skrivet: maj 27, 2018, 17:06:50:50 »
Går linern över listen ? ser inte riktigt.

Min liner ligger helt slätt mot under laget och listen trycker in den bakom sig liksom

Utloggad Hawaiiskjortan

SV: Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2018, 17:29:15:15 »
Den går inte över listen vad jag kan se, det vita partiet skulle jag säga är listen. Den förra linern låg också tätt inpå väggen men här blir som sagt ett utrymme mellan på cirka 1 cm längst upp mot listen.
Octavia 3.6x6.6 med Poolsafe Flush Track (2003)

Utloggad nyburjare

SV: Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« Svar #3 skrivet: maj 27, 2018, 23:51:27:27 »
Sitter listen fast på linern ? vad händer om du drar ut listen ?

Utloggad Hayt

SV: Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« Svar #4 skrivet: maj 28, 2018, 07:55:01:01 »
Hej,

Har för ett par veckor sedan fått klart en Folkpool Classic som hantverkare anlitade av Folkpool monterat.

Min liner sitter precis likadant så jag hoppas och tror att det är rätt monterat.

Utloggad Gotlandspool

SV: Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« Svar #5 skrivet: maj 29, 2018, 12:03:11:11 »
Kan också bekräfta att det är så där det blir med vanlig linerlist som monteras högst upp på poolväggen. I ditt fall tror jag det ser extra konstigt ut pga poolsargen är monterad så långt ut. Jag har monterar poolsargen några cm ut i poolen så det blir en "skvalpkant" - då syns inte detta med linern alls på samma sätt som på din.

Utloggad pereinar

SV: Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« Svar #6 skrivet: maj 29, 2018, 12:42:38:38 »
Det ser ut likadant hos mig. Tycker inte det stör så mycket, och ser inga praktiska nackdelar just.

Utloggad Hawaiiskjortan

SV: Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« Svar #7 skrivet: maj 29, 2018, 17:55:13:13 »
Tack för synpunkterna. Största nackdelen med detta är att linern liksom ”skvalpar” med vattnet, den rör ju sig eftersom där finns ett utrymme mellan väggen och linern, tycker personligen det ser lite billigt ut jämför med den gamla.
Octavia 3.6x6.6 med Poolsafe Flush Track (2003)

Utloggad Steinmeister

SV: Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« Svar #8 skrivet: maj 29, 2018, 20:40:45:45 »
Ska som sagt se ut så med den snapinlisten. Har så på min pool också. Hade klart varit snyggare om den va spikad alt hade en list som ansluter ovanpå. Ett problem som jag fick med min var att det föll ut borrspån från hålen där skruven satt (vassa plastspån). Men som sagt, den är rätt monterad.

Utloggad TommyC

SV: Folkpool ny liner buktar ut ovankant
« Svar #9 skrivet: maj 29, 2018, 21:01:32:32 »
Någon kanske kan länka till monteringsanvisningen för klargörande och undanröjande av ev tvivel.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan