CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Renoverar poolen. Limma flexslang?  (läst 4528 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad suezen

SV: Renoverar poolen. Limma flexslang?
« Svar #10 skrivet: juni 10, 2016, 23:45:44:44 »
Gör rent med oljefri aceton eller rengöringsvätska (tangit etc) och sedan limma med PVC lim avsett för flexibel slang. De lim som är för hård PVC funkar också bra med tanke på det låga tryck som är i ett poolsystem (limmets spec är normalt sett för 16 bar). Som sagt innan i tråden så går det väldigt trögt innan man fått på lim.

Poolgiganten

Utloggad Goran

SV: Renoverar poolen. Limma flexslang?
« Svar #11 skrivet: juni 11, 2016, 13:43:44:44 »
Hej o tack för alla svar!

Har Tangits rengöringsvätska som jag tvättade med innan limningen av rör och ventiler till bypassen och det tycks ha blivit bra. Ruggade ingenting.

Testade lite nyss (utan att limma) med en slangbit och det gick bra. Det visade sig att slangens båda ytterändor var lite deformerade, så när jag kapade av en liten bit som var helt rund gled den in utan för mycket våld, så nu känner jag mej lugnare.
 O0
/Göran
Folkpool Oktavia 8,4 x 4,5 m. Saltvatten med Zodiac TRi klorgenerator och en Titane värmeväxlare mot bergvärme.
Är medicinteknisk ingenjör med inriktning på IT och har jobbat med IT och kommunikation sedan det hette ADB ;o)
Är även medlem på www.varmepumpsforum.com, och heter där "GoranS".

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag