CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dream 2 läcker  (läst 642 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JNN

Dream 2 läcker
« skrivet: juli 05, 2023, 21:02:47:47 »
Vi har en Dream 2 från Dimension One med ett antal år på nacken. Spabadet har börjat läcka och det rätt ordentligt. Jag öppnade fronten och pappen är väldigt blöt/nästan möglig
på ena sidan av pumpen (har läckt ett tag) och jag kan tydligt se att det droppar. Öppnade upp på ”långsidan” runt hörnet där pappen är blöt men där var det torrt. Alltså någonstans vid fronten det läcker. Det droppar inte från pumpen/slangar/kopplingar vad jag kan se utan det kommer liksom längst uppifrån från ”baksidan av plastskalet” så att säga. Väldigt tight så går inte att se mer än så. Förutom att det droppar vid fronten där jag öppnat upp droppar det vid hörnet närmast, där är det inte lika enkelt (går inte?) att öppna upp så jag kan inte se mer än så.

Jag har kommit fram till att det är när jag kör pump 1 som det droppar. Vid avstängt bad droppar det inte och när jag jämför pump 1 mot 2 verkar det som att det är
kopplat till pump 1. Det droppar både i pumpens lägsta läge och när den går som kraftigast.

Är det någon som har tips på vad det kan vara och hur jag löser det?

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag