CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: SBI - Vancouver jämfört med Dimension 1 - Dream II  (läst 1782 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Virab

SBI - Vancouver jämfört med Dimension 1 - Dream II
« skrivet: augusti 04, 2019, 10:51:00:00 »
Vi ska köpa spabad och väljer mellan Svenska bads Vancouver och Dimension 1s Dream II.

Hur står sig dessa två mot varandra avseende kvalité och massagefunktion?

Tack!

Poolgiganten

Utloggad Lassse

SV: SBI - Vancouver jämfört med Dimension 1 - Dream II
« Svar #1 skrivet: augusti 16, 2019, 22:59:15:15 »
Köp det badet du sitter bäst i och som du tycker har bäst massage efter att du provbadat dom.

SBI badet är tillverkat i Kina , D1 i Mexico.

Norr

  • Gäst
Norr
SV: SBI - Vancouver jämfört med Dimension 1 - Dream II
« Svar #2 skrivet: april 21, 2020, 10:29:07:07 »
Kan inte rekommendera Vancouver. Dålig kvalitetskontroll på den firman. (Svenska badrumsinredningar) Mitt har läckt från dag ett och trots två besök från tekniker så läcker det fortfarande. Pump trasig efter 3 år. Aldrig hållit värmen vid bad på vintern.

Utloggad Crippe1234

SV: SBI - Vancouver jämfört med Dimension 1 - Dream I
« Svar #3 skrivet: april 21, 2020, 17:52:11:11 »
Hej

Har haft ett Dream i cirka 2 månader och så här lång så är min bedömning att massagen fungerar bra och att man kan få upp den bra i värme. Återkommer med ev. nackdelar nästa vecka efter jag pratat med min återförsäljare om ett ärende som jag hoppas löser sig.

Christian

Utloggad Annie1

SV: SBI - Vancouver jämfört med Dimension 1 - Dream II
« Svar #4 skrivet: april 22, 2020, 22:42:21:21 »
Bra, fråga. Vi kollade också på båda märkena. D1 är ett amerikanskt välkänt stort premium märke medan SBI säkert har helt okay spabad. Det beror nog helt och hållet på vad ni är ute efter och vilken budget som ni har. Har sett en del inlägg med nöjda Vancouverägare här. Jag undrar dock om det badet överhuvudtaget är värt 124 900 kr. Nu säljs det för 84900 kr eller liknade. Provsitt ett gäng andra spabad i 120 000 kr - 135 000 kronors klassen och jämför kvaliteten, komforten och känslan när du sitter i spabadet så har du nog svaret...

Som sagt, jag tror Vancouver kan vara helt okay men jag skulle jämföra D1 med motsvarande  spabad på marknaden.
Glad spabadsägarrookie.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag