VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Camarque Spirit Felkod FLO  (läst 3976 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BAG

Camarque Spirit Felkod FLO
« skrivet: juni 07, 2019, 16:09:53:53 »
Hej.

Jag är nybliven ägare av ett spabad. Camarque Spirit från Bauhaus. Badet heter också Pluto från myline spa, byggs tydligen i ungern.

Installerat helt själv med kontroll av elektriker.

Fyllt det försiktigt enligt manualen. Den är BTW klart torftig, speciellt för en nybörjare.
En generell manual för flera olika modeller. Så det finns ingen sprängskiss med förklaringar om vad som är vad.

FLO, luft i systemet, kolla filter (check) sedan ventiler (check), lufta - där kör jag fast.

Vart? Hur?

Ska jag tömma och börja om?

Tacksam för alla tips.

Med vänlig hälsning, Björn

Poolgiganten

Utloggad Marreheterjag

SV: Camarque Spirit Felkod FLO
« Svar #1 skrivet: juni 11, 2019, 09:29:19:19 »
Hej Björn,

Jag har själva ett Camargue bad men annan modell, har sett flera i forumet som har samma felkod vid uppstart, det är tydligen en fel inställning som spökar, om du söker på "camargue Emotion" i forumet finns det några som har fått hjälp av en tekniker på telefon som löst problemet.

Hoppas det löser ditt problem  O0

Utloggad Erica

SV: Camarque Spirit Felkod FLO
« Svar #2 skrivet: juni 12, 2019, 00:16:06:06 »
Om du just köpt det så är ju knappast något filter igensatt. Du har möjligen inte glömt att öppna någon ventil eller att ta bort något transportskydd som kan finnas ? Om svaret på de båda frågorna är nej så kontrollera att pumpen inte suger luft. Man kan behöva lossa någon luftskruv eller rentav någon slanganslutning för att få in vatten i pumpen vid uppstart. Ett annat sätt kan vara att hjälpa på genom att t.ex. spruta in vatten i utloppet med en trädgårdsslang tills systemet kommer igång.

Utloggad Fam lukin

SV: Camarque Spirit Felkod FLO
« Svar #3 skrivet: augusti 17, 2019, 09:26:12:12 »
Hej

Har precis inköpt sapbadet emotion från samma tillverkare och fått samma problem..med att FLO dyker upp i displayen och allt slutar.. 

har förstått att det är en felinställning av LL low lever från fabrik söker nu efter rött inställning..
 
Kan man ändra inställningen själv eller om tekniker måste komma.. :o

Någon som vet.?

// Jenny

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan