CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolkungen pump - ljudnivå?  (läst 838 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel_76

Poolkungen pump - ljudnivå?
« skrivet: april 22, 2020, 22:31:21:21 »
Hej
Har precis köpt en pool från Poolkungen med den tillhörande pumpen som ingår i Reningsverk Filter Saphir 110. Det jag nu undrar är om någon här på forumet har någon erfarenhet av den här pumpen och dess ljudnivå? Jag undrar om jag borde uppgradera till en tystare pump?
Jag kommer ha pumpen placerat i ett litet teknik hus som ligger ca 10 m från poolen
Tack för hjälpen
Mvh
/Daniel

Poolgiganten

Utloggad Byggjanne

SV: Poolkungen pump - ljudnivå?
« Svar #1 skrivet: maj 12, 2020, 20:49:32:32 »
Sitter pump och filter på en platta av plastliknande material?

I så fall är det samma lösning som vi har. Den låter en del och jag misstänker att den där plattan skapar resonans. Min plan var att i vinter ta loss pumpen och sätta vibrationsdämpare mellan pump och betonggolv. Men vips drog jag igång poolen och glömde bort det totalt.

Miljöpool 4x8 ifrån Poolkungen, värmer ifrån bergvärmepump med poolstyrning Logger 3030. Bor i östra Blekinge.

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Poolkungen pump - ljudnivå?
« Svar #2 skrivet: maj 12, 2020, 22:17:24:24 »
Idag har jag äntligen dragit igång min pool efter lite fördröjning från elektrikern. Jag tycker inte den låter farligt mycket. Värmepumpen något mer än cirkulationspumpen. Jag tror inte jag kommer störas nämnvärt av den trots att den kommer vara under trätrallen i direkt anslutning till poolen. Det är ju dock förstås olika hur ljuskänslig man är!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag