VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Glasfiberpool  (läst 20486 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kenth Bruckmann

  • Gäst
Kenth Bruckmann
Glasfiberpool
« skrivet: maj 18, 2005, 09:00:43:43 »
Har hört att det ska finnas en helgjuten glasfiberform man kan köpa och bara sänka ner i marken och stoppa liner i.

Någon som vet från var?

Poolgiganten

Utloggad Fia

Re:Glasfiberpool
« Svar #1 skrivet: maj 18, 2005, 09:43:49:49 »
Det finns olika modeller hos www.spaobad.com.
De verkar vara både bra och betinga ett bra pris. Synd att dessa inte fanns när vi skulle köpa pool.
M.V.H Fia
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Annie

Re:Glasfiberpool
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2005, 20:02:13:13 »
Hej Fia!

Ser att du gärna hade önskat att det hade funnits glasfiberpoolar när ni skulle köpa en. Vad anser du är bättre med dessa och om du hade haft möjligheten idag att välja pool vilken modell hade du valt då?
 
Vad jag förstår har ni en pool från Svenska poolfabriken. Vi håller på att kapa träd på tomten för att rymma en pool för tillfället men vi har dock inte bestämt oss helt för vilken pool och vilket poolföretag vi skall välja även om det lutar mot Svenska poolfabriken då deras pooler verkar bra och företaget ligger nära oss geografiskt då vi bor i Piteå.

Kom gärna med tips då vi tycker att det är djungel och det känns jättesvårt att veta vilken poolfabrikant som är bäst och mest prisvärd.

Mvh

Annie      
Svenska Poolfabriken 7x4 meter, värms upp med värmepump.

Utloggad Janne

Re:Glasfiberpool
« Svar #3 skrivet: maj 18, 2005, 20:35:06:06 »
Hej!

Jag tycker det skulle vara kanon med glasfiberpool också.

Varför.... ingen liner och ingen bottenduk.
Jobbigt att få det bra med linern och att den måste bytas.

Den dyra ser kanon fin ut.

//Janne
« Senast ändrad: maj 18, 2005, 22:10:37:37 av Janne »
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Fia

Re:Glasfiberpool
« Svar #4 skrivet: maj 18, 2005, 22:34:03:03 »
Hej Annie! Det jag ser som bättre är alla de moment man inte behöver göra. Resa ramen, montera stag, sätta linern etc. Jämför man pris så betalade vi 85 000:- för en 3,5x7, utan trapp. Den i glasfiber,jag tänker på Villa 3 från Spa och bad, som är 3,20x7,60,där är ju trappan redan integrerad i poolen för 89 000:-. Det enda negativa som jag ser det är att den är ganska djup, 1,55. Det blir ett baddjup på 1,45. Nu vet jag ju inte hur det går till att anlägga en glasfiberpool men jag tror att man bara gräver och fixar botten och sen sänker ner poolen och återfyller. Men som sagt var, det vet jag inget om, men det verkar inte vara så mycket jobb med att få den på plats.
Efter vad jag hört så är glasfiber ett väldigt bra material. Nu måste jag också få säga att vi är mer än nöjde med vår pool, både kvaliten och bemötandet. Väljer ni den så gör ni ett bra köp. Jag tror ramen håller tills åtmindstånde jag är för gammal för att sköta ett hus och behöver in på "hemmet".
Ha det bra och hör gärna av dig och tala om hur det går!
M.V.H
Fia
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Annie

Re:Glasfiberpool
« Svar #5 skrivet: maj 27, 2005, 17:26:35:35 »
Hej igen!

Ja nu har jag undersökt priser på pool och inte minst frakten från www.spaobad.com.

Tror inte att det blir någon affär för oss då bara frakten för vår del blir 45.000 kronor då vi bor i Norrbotten och vill beställa en pool som är bredare än 3 meter, annars kostar frakten "bara" 30.000 kronor. Floridapoolerna från samma leverantör kostar ca 130.000 kr att jämföra med en liknande storleksmässigt från Svenska poolfabriken som kostar runt 98.000 kr.

Vidare hade företaget ingen erfarenhet med hur deras pooler fungerar i vårt kalla klimat här uppe, föreslog bl.a. isolering inför vintern och det kändes bökigt och säkert dyrt.

Blir väl mer jobb med installationen av en traditionell pool med liner men det skiljer så otroligt mycket i pris att det inte längre känns aktuellt med en glasfiberpool. Specielt inte med tanke på att vi också skall investera i en poolvärmepump alt. solfångare. Fortsättning följer...

Hur mycket tid tog det att installera er pool från Sv. poolfabriken Fia och var det väldigt tjorvigt?

Mvh

Annie          
Svenska Poolfabriken 7x4 meter, värms upp med värmepump.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Re:Glasfiberpool
« Svar #6 skrivet: maj 27, 2005, 19:26:08:08 »
Du kan se mina bilder från installationen här:

www.poolforum.se/forum/index.php?board=1;action=display;threadid=7

Vi har en pool, 4 X 8 m, från poolfabriken.

1 veckas stenhårt arbete tog det innan vi badade första gången. Ytterligare en vecka innan altanen var klar...

Värt varenda minut!
« Senast ändrad: augusti 08, 2014, 18:36:17:17 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Fia

Re:Glasfiberpool
« Svar #7 skrivet: maj 27, 2005, 19:37:41:41 »
Jag får säga samma sak. Monteringsbeskrivningen som är med är lätt att följa. Det är bra om man är två tre stycken när man monterar ramen. När vi lade linern så var vi fem, en i varje hörn och en i poolen. Det jobbigaste var att återfylla runt. Vi var tvugna att kärra för hand men det var helt klart värt besväret!
Jag förstår att det inte blev en glasfiberpool, det hade det inte blivit här heller. Inte med den frakten!
Skriv gärna och tala om hur det går.
M.V.H Fia
« Senast ändrad: maj 27, 2005, 19:39:11:11 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Robert H

  • Gäst
Robert H
Re:Glasfiberpool
« Svar #8 skrivet: juni 28, 2005, 21:19:19:19 »
Har en glasfiberpool nu. Den är 37år gammal!! Skall nu bytas ut mot en ny glasfiberpool. Bara gräva hål dränera med grus och sand under, sänk ned, fyll igen runt om, fyll på vatten och bada i 37 år till!!

Utloggad Fia

Re:Glasfiberpool
« Svar #9 skrivet: juni 28, 2005, 22:35:25:25 »
Hej Robert H. Var köpte du din pool och vad kostade den? Jag är som vanligt intresserat nyfiken.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan