VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vågar man?  (läst 3689 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pajtor

Vågar man?
« skrivet: juli 06, 2019, 15:26:47:47 »
Hej alla.
Jag är spekulant på en glasfiber pool som en annan kund har avstått.
Företaget lämnat såklart alla garantier.
Skickar upp 3 bilder
På bilden där det ser ut som en blåsa.
Hur tror ni det har kunnat uppstå? Poolen är ny, aldrig använd. Företaget säger att det hade med formgjutningen och göra.
På dom andre 2 bilderna ser de mer ut som att 3d färgen har släppt, det känns refligt. Företaget säger att
det inte är polerat ordentligt dvs rester kvar från formen
. Jag skulle tro mer att 3d färgen har följt med där.
Vad tror ni?
Ladda gärna ner bilder och zomma.
Vågar man köpa eller ska man backa?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Vågar man?
« Svar #1 skrivet: juli 06, 2019, 19:21:29:29 »
Jag tror att tillverkaren inte har så bra kompetens om hur man arbetar med plast. Jag skulle oavsett det aldrig köpa en färdig plastpool. Det finns väldigt många saker som kan misslyckas när man plastar. Detta är inte möjligt att bedöma på det färdiga resultatet. Många har fått problem med sina färdiga pooltrappor i glasfiberarmerad plast. Det brukar ta några år innan problemen visar sig. Garantier kan man glömma när det gäller dyra fel på poolkomponenter. Blir det för mycket problem så är konkurs en given lösning.

Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Pajtor

SV: Vågar man?
« Svar #2 skrivet: juli 06, 2019, 19:56:07:07 »
Har tittat mer noga nu, jag ser en yta på ca 60*60
Det är precis så klarlacken har släppt :/
Vad tror ni kan ha hänt vid tillverkningen?

Utloggad TommyC

SV: Vågar man?
« Svar #3 skrivet: juli 06, 2019, 20:25:03:03 »
Det finns ingen klarlack på en plastpool. Dom kanske tappade poolen när dom lyfte av den från transporten  <dontkn>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Pajtor

SV: Vågar man?
« Svar #4 skrivet: juli 06, 2019, 21:24:56:56 »
Det finns ingen klarlack på en plastpool. Dom kanske tappade poolen när dom lyfte av den från transporten  <dontkn>

Hade dom tappat den så hade varit mer över hela poolen? nu är det en yta av 30 cm högt och 1 meter brett.

Utloggad 25° i vattnet

SV: Vågar man?
« Svar #5 skrivet: juli 06, 2019, 21:55:40:40 »
Alla varningsklockor ringer
Priset skulle vara oförskämt lågt för att jag skulle köpamed tanke på allt arbete som går till spillo om/när polen havererar
Vad är deras garantier , de flesta har garantier med villkor som är omöjliga att uppfylla

Utloggad TommyC

SV: Vågar man?
« Svar #6 skrivet: juli 07, 2019, 09:56:54:54 »
Det ser ut som en Compasspool, är det det?

https://www.compasspools.com.au/swimming-pool-colours/

Tillverkaren finns i Australien och vet säkert hur man plastar. Hade skadan uppstått vid tillverkningen så hade dom troligast reparerat den så att skadan blev osynlig och sålt den för fullt pris. Varför skulle en seriös fabrik släppa ut en defekt pool och skicka den till andra sidan jordklotet? Det verkar inte troligt.

Det är mest troligt att det är någon form av transportskada.

Man kan lägga på ett nytt ytskikt men det är ett stort jobb. Ytfinish blir inte i närheten av det som fabriken åstadkommer. Färgen blir solid. Man måste veta vilka plasttyper som är kompatibla. Det kan vara svårt att hitta någon som säljer rätt typ av plast. Man måste investera i en riktigt bra slipmaskin och andningskydd osv osv.

Vill du ha en plastpool så bygg den själv genom att plasta på en stabil stomme. Poolersw här på forumet har en bra tråd om sitt bygge, studera den. Gillar du inte hårt arbete så gör du bäst i att glömma plastpool och välja en linerpool istället.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Pajtor

SV: Vågar man?
« Svar #7 skrivet: juli 07, 2019, 22:51:41:41 »
Poolen är tillverkad i Rumänien.
Kunden var 50/50 på och behålla den Dvs den förra kunden.
Den kom så enligt företaget vilket jag tycker är konstigt att dom släpper iväg den.
De vita man ser på bilderna är små små 1-2mm små hål. Hmm ja de bästa är väll och skita i den.
Anledningen till att jag väljer glasfiber är att de ska gå undan, jag har varken tid eller lust och gjuta och hålla på i 5-6 veckor tyvärr. De räcker att jag jobbar med de i 40 timmar i veckan.

Utloggad 25° i vattnet

SV: Vågar man?
« Svar #8 skrivet: juli 08, 2019, 00:09:10:10 »
Glasfiberpooler är bra så länge man aktar sig för öststatspooler med Keramikfiller eller fler olika lager av material så de inte är Homogena och även skidyra överprisade San Juan från Nordiska kvallitetspooler

Utloggad Pajtor

SV: Vågar man?
« Svar #9 skrivet: juli 08, 2019, 12:25:51:51 »
Glasfiberpooler är bra så länge man aktar sig för öststatspooler med Keramikfiller eller fler olika lager av material så de inte är Homogena och även skidyra överprisade San Juan från Nordiska kvallitetspooler

Vilka poolfirmor rek ni?? gärna några i närheten av Blekinge.
Har tittat in magisk pool i nättraby och folkpool.
magisk pool har en som vi gillar som heter delta 7.5*3.4 1,5
med tillväg honecomb.

På folkpool fundera jag på Aquapoolen.


I Kalmar fundera vi på spaobad.
Deras compasspooler




Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan