CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Våran pool  (läst 40286 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #30 skrivet: juli 19, 2008, 23:49:44:44 »
Ja, jag tyckte att jag fick till det bra.  O0
Uppladdningen har pågått några dar. Det svåraste med hoppet var själva flygdelen och den var ju å andra sidan inte helt perfekt. Jag får nog öva på den lite.  <sol>
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Poolgiganten

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #31 skrivet: juli 20, 2008, 00:42:29:29 »
Ja, jag tyckte att jag fick till det bra.  O0
Uppladdningen har pågått några dar. Det svåraste med hoppet var själva flygdelen och den var ju å andra sidan inte helt perfekt. Jag får nog öva på den lite.  <sol>

 <love> Vilka bilder !!!! , KLART godkänt  O0 Förstår om du tänker öva mer på "själva" flygdelen, då kanske du kan ta dig över till andra sidan av poolen utan att bli blöt .....19 grader i vattnet...kan väl nästan göra, så att man kan "gå på vattnet"  :P

Så........ nu väntar ALLA i detta forum på dessa ev. flygbilder  ;D ;D. Glöm inte att ändra i din profil till.....Jag HAR badat nuuu !!!.....He-He-He.....

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #32 skrivet: juli 20, 2008, 08:35:03:03 »
Nu har jag ändrat i profilen. Ja ja ja så liten är inte poolen...  ;D  ;D
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #33 skrivet: juli 20, 2008, 09:06:16:16 »
Nu har jag ändrat i profilen. Ja ja ja så liten är inte poolen...  ;D  ;D


 O0 O0

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad CJEML

SV: Våran pool
« Svar #34 skrivet: juli 20, 2008, 11:13:45:45 »
Hej

Har du monterat stegen än ? Vi har köpt en likadan pool på 4,2 m och 1,35 djup, vi har fått en 4 stegs stege med men tycker att den är för stor. Det känns som om stegen når ända ned till botten av poolen om man ska fästa den i marknivå.


hälsningar Christina 
Rubinpool 4,2 meter i diameter och 1.35 djup

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #35 skrivet: juli 20, 2008, 19:45:50:50 »
Hej Christina

Vi har inte monterat stegen än. Men jag skall göra det i morgon, hoppas jag.
Den verkar, som du säger, rätt stor. Vi får se!  :-\


Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #36 skrivet: juli 20, 2008, 22:02:40:40 »
Hejsan Christina

Jag har satt i hop stegen men inte monterat fast den och det är inga som helst problem med att sätta dit den. Jag har inte varit i och känt hur mycket plats det finns kvar till botten men det är lugnt i alla fall.  O0
Vi har poolkanten i jämnhöjd med trallen.

Här är en bild i från dagens arbete.



Staketbygget är i full gång!
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad CJEML

SV: Våran pool
« Svar #37 skrivet: juli 20, 2008, 22:27:24:24 »
Hej

Tack för svar, har du också fått svarta fästen i plast ( som du stoppar ned stegen i ) ? Vi har precis som du tänkt fästa stegen i nivå med sargen men det blir bara några få cm av stegen ned i hålet och då hamnar stegen bara ca 8 cm från botten. Fick du med någon instruktion till stegen ? hade varit bra att veta hur högt från botten det är lämpligt att sätta den.

Du jobbar på flitigt tycker jag, du är väl snart färdig O0 ?  Vi håller på med uterum samtidigt så plattsättning runt poolen får vänta tills det är klart.

Rubinpool 4,2 meter i diameter och 1.35 djup

Utloggad m"rtin

  • Snart helt färdig!
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Varför gjorde inte jag det här tidigare!
    • Visa profil
SV: Våran pool
« Svar #38 skrivet: juli 21, 2008, 09:22:37:37 »
Hejsan christina

Vi fick också med svarta fästen till våran stege men vi köpte till extra fästen så vi kommer inte att använda dom svarta. Den enda beskrivningen som var med är det som ligger i. Två lösa blad och ritningen finns på det ena. Rubinpool som vi köpte av nämnde inget om höjden från botten men däremot frågade jag om man behövde lägga något mellan "plastfötterna" och linern. För jag tycker att det borde bli friktion där i mellan, men han sa att det inte behövdes. Jag fick med en liten bit extra liner så jag tänker  lägga i mellan den i alla fall.

Mvh Martin
Rubinpool 5 meter i diameter, 1,35 m djup. Hemmasnickrat pooltak. Värmepump Brilix thp05.

Utloggad CJEML

SV: Våran pool
« Svar #39 skrivet: juli 21, 2008, 21:39:32:32 »
Hej Martin

OK, vi fick ingen ritning med i kartongen så vi förstår knappt hur de svarta fästena ska fungera. Jag tror att jag får ringa Rubinpool.

Tack för hjälpen, hälsningar Christina
Rubinpool 4,2 meter i diameter och 1.35 djup

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag