Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Markpoolsprojekt äntligen igång!  (läst 33066 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Drogen

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #50 skrivet: maj 25, 2009, 06:23:02:02 »
Jag tror att det viktigaste är att Lecan hålls torr. Vatten leder bort värmen 20 ggr bättre än luft. Lecan isolerar hyfsat i sig självt så är det väldränerade massor närmast poolväggen tror jag inte att isolering gör så mycket nytta. Men för mig kändes det bra att ha gjort vad man kan när man ändå håller på. Jag slängde på några skivor isodrän som både isolerar och dränerar.
Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Poolgiganten

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #51 skrivet: maj 25, 2009, 21:06:00:00 »
Hej
Vi är på vårt femte skifte leca och tittar nyfiket på ert arbete. Jag läste någonstans att ni kanske skulle låta bli att isolera på sidorna. Stämmer det och i såfall undrar jag varför? Ger det ingen effekt med frigoliten så kan man ju strunta i det och spara lite tid (och pengar!)

Hej jennyolars,

Ja precis som du påpekar så har jag valt att skippa isolering kring väggarna. Jag hade från början tänkt att isolera med antingen fem eller tio cm cellplast. Efter lite fundering fram och tillbaks kom jag dock fram till att strunta i det. Lecan i sig isolerar bra om den inte står i vatten. Det hade så klart inte skadat utan bra varit positivt att isolera också. Men i slutänden funderar man ju på kostnad och ansträngning mot nytta.

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #52 skrivet: maj 25, 2009, 21:33:01:01 »
Nu har man tagit några tripp framåt .... fuktspärr på plats, stöd murade under trappan. Har också hunnit tömma uppfarten på makadam och återfyllt till hälften under/bakom trappan.

Kolla bloggen för mer info och bilder .. http://familjenklinger.blogspot.com/search/label/pool

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #53 skrivet: juni 28, 2009, 22:52:45:45 »
Länge sedan jag uppdaterade om progressen senast men det har hänt en hel del ... återfyllt runt om poolen, förberett för eldragning, vattenledningar i marken, inlopp kopplade, reglar på plats och brunn för transformatorer uttagen.

Vädret är här så nu är det bara att gasa på för att dra det här över målsnöret ...

Kolla bloggen för mer info och bilder .. http://familjenklinger.blogspot.com/search/label/pool

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #54 skrivet: juli 03, 2009, 00:50:03:03 »
Linern på plats och pooltrappan slutmonterad. Äntligen vatten i poolen!!!

Kolla bloggen för mer info och bilder .. http://familjenklinger.blogspot.com/search/label/pool

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #55 skrivet: juli 03, 2009, 00:52:26:26 »
WOW najs Drami O0
Jag gillar verkligen placeringen av trappan o snygg liner <antman>
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Fia

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #56 skrivet: juli 26, 2009, 20:46:48:48 »
Nu har det gått framåt. Har ni premiär badat än?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #57 skrivet: juli 28, 2009, 23:51:58:58 »
Nu har det gått framåt. Har ni premiär badat än?

OJ JA! Simmade , skratta inte för högt nu, 800 meter i poolen idag. Det blev helt enkelt för tråkigt sen. Vända, sim sim, vända, sim sim vända ......

Helt underbart nu när den är klar!!! Det som återstår nu är stenläggningen runt poolen och senare i sommar pooltaket. Jag har redan köpt taket men vågar inte sätta upp det då jag väntar på beslut i bygglovsärende från kommunen. Till jag kan sätta upp taket så drar jag bara över en pressening för att hindra avdunstningen.

Har lagt in en massa bilder på vår blog http://familjenklinger.blogspot.com/search/label/pool

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #58 skrivet: augusti 11, 2009, 22:36:53:53 »
Stenläggningen är i full gång kring poolen! Vilken skillnad det blir. Uppdaterar bloggen med bilder under arbetet med stenen.

Utloggad drarmi

SV: Markpoolsprojekt äntligen igång!
« Svar #59 skrivet: augusti 25, 2009, 20:56:34:34 »
Nu är stenläggningen helt klar. Hoppas nu att bygglovet trillar in snart så jag kan montera pooltaket.


Massor med bilder upplagda på bloggen http://familjenklinger.blogspot.com/search/label/pool .

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag