Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Alternativ till plastliner ? (inomhuspool)  (läst 3699 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nora

Alternativ till plastliner ? (inomhuspool)
« skrivet: april 01, 2010, 00:36:11:11 »
Vi håller som jag nämnt i en annan tråd på och bygger om vår inomhuspool och ökar bl.a. storleken från 3x5 till 3x7 m. Vi har kommit en bit på vägen men har en bra bit kvar. Nu funderar vi lite över alternativ till plastliner, eftersom vi haft mycket problem med våran gamla, vatten som läckt ut, sprickor vid lampan, sprickor vid sargen o.s.v. Det är möjligt att det helt enkelt var fel på den linern och att en ny skulle hålla utmärkt. Men vi har ändå funderat på alternativ och hittills fått tre uppslag av vänner och bekanta:  1. att svetsa ihop en "innerpool" av rostfritt stål (stommen till vår pool är platta av betong och väggar av cementsten). 2. att göra en glasfiberpool inne i det hela genom att köpa en massa glasfiberväv och flytande plast och bygga upp en tät konstruktion och 3. en släkting till mig som annars bor i USA sa att de där ofta sprutar en liner av cement på något sätt. Vet inte om detta förekommer i Sverige ?

Finns det några synpunkter här på vad som kan vara vettigt ? Eller någon som testat några liknande lösningar ?

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Alternativ till plastliner ? (inomhuspool)
« Svar #1 skrivet: april 01, 2010, 07:17:07:07 »
Att göra en egen glasfiber pool i ditt befintliga tror inte jag på, förutom att det är dyrt så gäller det att du lyckas få det hållbart så att det inte krakilerar, vilket jag har sett flera "vanliga" göra, lika så är det viktigt att du hittar medel som klarar klor, lätt att det bleks och försvagas annars.

Liner tycker jag är det bästa alternativet om ni inte vill ha det så är förslaget att kakla eller den rostfria varianten.

// Jonas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan