Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Tätskikt till inomhuspool i betong och lecablock  (läst 6632 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JJJB

SV: Tätskikt till inomhuspool i betong och lecablock
« Svar #10 skrivet: november 26, 2019, 23:24:01:01 »
Hej,
det blev SOPRO TDS 823. Inte billigt men det kändes som ett bra material när jag monterade det. Har bara provfyllt och då fungerade det perfekt, men framtiden får utvisa hur bra det blev.

Det är ett 2-komponentssystem där man blandar 10kg pulver med 10kg vätska. Det blir ett gråsvart gummiliknande material som man spacklar ut. Det stelnar ganska fort så man har ca 10-20 min på sig att använda materialet, lite beroende på hur varmt det är. När det har stelnat så påminner det lite om gummit i bildäck i känslan. Det rekommenderas att man armerar med glasfibernät i hörnen, men då nätet var relativt billigt använde jag det i hela poolen.

Totalt gick det åt 10 "burkar" (med 10kg pulver och 10kg vätska i varje) för ca 70kvm total yta (pool på 3x9m) och de gick på knappt 2000kr/st. Enda nackdelen var att det luktade starkt i flera dagar efteråt så det gäller att ha bra ventilation.

Poolgiganten

Utloggad Haoons

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Fjällbacka
  • Antal inlägg: 2
  • Total likes: 0
  • Självbyggande poolamatör
    • Visa profil
SV: Tätskikt till inomhuspool i betong och lecablock
« Svar #11 skrivet: november 26, 2019, 23:42:55:55 »
Ok, tack för svar! Får se vad jag väljer till slut, gör inte tätskiktet förrän till våren så det är ju gott om tid att fundera på.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan