VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Måla glasfiber pool  (läst 3523 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad igges

Måla glasfiber pool
« skrivet: maj 12, 2016, 09:06:10:10 »
Hej, jag tänkte måla min glasfiberpool med båtbottenfärg, går det bra om man gör det? Vad kan hända?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Måla glasfiber pool
« Svar #1 skrivet: maj 13, 2016, 17:25:01:01 »
Den frågan har jag inte sett förut. Det lär nog bero på vilken typ av färg det gäller. De som släpper ifrån sig lite gifter för att hindra havstulpanerna att fästa ska man nog undvika. Polyuretanfärg skulle troligen fungera men den är ju dyr och troligen helt oprövad i det sammanhanget. Vill du bara fräscha upp ytan så är steg ett polering med någon bra maskin och lämpligt polermedel. Räcker inte polering så går det ju att lägga på ett lager topcoat eller ett lager gelcoat och ett lager topcoat (beroende på hur bra färgtäckning som behövs). Detta under förutsättning att poolen är byggd av glasfiber och polyesterplast vilket är vanligt. Är den byggd av någon mer exotisk plast som epoxi så fungerar inte polyester ovanpå det. Försök ta reda på vad det är för typ av plast du har.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan