CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spafrog köpa vart?  (läst 5683 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad roggap

Spafrog köpa vart?
« skrivet: januari 08, 2016, 13:52:59:59 »
Tjena,

Någon som har förslag på vart man köper Spafrog till bästa pris?

hoppsan gick lite fort :) Nu kanske ni förstår min fråga.

« Senast ändrad: januari 08, 2016, 16:13:51:51 av roggap »
spabad Viskan Ekerö

Poolgiganten

Utloggad roggap

SV: Spafrog köpa vart?
« Svar #1 skrivet: januari 11, 2016, 07:27:43:43 »
Får väl svara på min egna fråga.

Jag har bara hittat på nätet hos spaprylar.se
Är dom den enda leverantören, någon som vet?
spabad Viskan Ekerö

Utloggad Erica

SV: Spafrog köpa vart?
« Svar #2 skrivet: januari 11, 2016, 08:00:58:58 »
Jag har ingen erfarenhet av detta system, men blir tveksam när jag läser om det. Det påminner lite för mycket om de automatiska mekaniska klordoserare för pooler som funnits sedan många år och som aldrig varit särskilt pålitliga. De enda automatiksystem som verkligen gör skäl för namnet verkar vara sådana som bygger på mätsonder och tyvärr blir dessa inte särskilt billiga.

Utloggad roggap

SV: Spafrog köpa vart?
« Svar #3 skrivet: januari 11, 2016, 11:03:59:59 »
Det är inget automatiskt system.

Kräver injustering och underhåll som vanligt.
Däremot så sägs det att det är möjligt att hålla en lägre bromhalt på ca 1ppm istället för 3ppm,
med bibehållen vatten kvalite.

Vet att det är några på forumet som använder sparfog ,med gott resultat.

Men som sagt sytemet är ganska dyrt, därav frågan.
spabad Viskan Ekerö

Utloggad Erica

SV: Spafrog köpa vart?
« Svar #4 skrivet: januari 11, 2016, 14:23:17:17 »
Inte automatiskt på så sätt att man kan lämna det och det sköter sig helt själv. Men det finns ju en injustering på resp. burk för att justera hur mycket som skall doseras ut. På så sätt liknar den de klordoserare jag nämnde. Dessa har på samma sätt en justerratt som styr hur mycket som doseras ut. Såväl de systemen som SpaFrog är "dumma" system i den bemärkelsen att de doserar sitt inställda värde oberoende av vattenvärdena - någon mätning och återföring av värden finns inte. Men i deras egen reklam låter det ju som om de doserar rätt automatiskt:
Citera
Patronerna tillsätter exakt rätt mängd brom och mineraler och renar vattnet på ett enkelt och effektivt sätt. Patronerna räcker i flera veckor eller månader beroende på hur ofta spabadet används.


Vad det gäller att minska halten från 3 ppm till 1 så skulle detta vara bättre t.o.m. än deras egen reklam som talar om upp till 50 % minskning av klor eller bromnivån. Jag kontrollerade lite på nätet vad produkten egentligen innehåller eftersom jag inte kan se "mineraler" som något bakteriedödande i någon process som jag hört talas om. Jag fick då fram att det tydligen ingår silverjoner i produkten. Då är vi alltså inne på den linje som brukar kallas joniserare, apparater som med hjälp av koppar- eller silverjoner skall bidra till en bättre desinfektion. Det låter inte omöjligt och kan ju i så fall förklara det höga priset. Möjligen innehåller den något som avger silverjoner successivt. Det normala för joniserare är annars att man kör en elektrisk ström genom elektroder som offras till vattnet. Genom att variera strömmens styrka kan man då styra hur mycket som skall doseras ut.

Utloggad Poolbutik

SV: Spafrog köpa vart?
« Svar #5 skrivet: januari 11, 2016, 16:03:00:00 »
Hej
Vi har SPA frog; brom och mineralpatroner
Kan sälja de för inköpspriser så länge lagret räcker:
150kr brom (finns 10 st)
250kr mineral (finns 3 st)
Frakt tillkommer med 75 kr (DHL servicepoint).
Vår hemsida är nere så det går inte köpa där just nu.
PM om det är intressant.

Utloggad lainen

SV: Spafrog köpa vart?
« Svar #6 skrivet: september 02, 2016, 14:31:12:12 »
Hej, jag väcker liv i denna tråd igen - hoppas att det finns andra som fortfarande har intresse i frågan..

Hos vår poolaffär kostar en bromine (gul) 169:- Halvårspack med 6gul+2blå kostar ca 1600:-

Om man försöker hitta motsvarande på nätet så går det att hitta, men man måste såklart räkna med lite fraktkostnad osv. Inom EU är nog att föredra, kanske UK är billigast?  Vet inte om ebay/Amazon i USA är vettigt, dom har höga fraktkostnader och eventuell skatt/tull/moms.

Man kan tjäna några hundringar per halvår, dock så vill man ju gärna handla från ett bra ställe.. Någon som har tips?

Här är ett ställe iaf: http://stores.ebay.co.uk/CASTLE-HOT-TUBS/Spa-Frog-Products-/_i.html?_fsub=4576878012&_sid=82551262&_trksid=p4634.c0.m322



Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag