VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Jag och min pool  (läst 7351 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RJ

Jag och min pool
« skrivet: juni 28, 2008, 00:54:03:03 »
 :)
Hej på er!
 Har kommit igång med mitt poolbygge, en 5,5*1,2m rund pool från Primastar. Efter att ha läst hur mycket som helst här om era byggen så satte jag skopan i backen och sänkte ner poolen ca 90cm (stötte på berget) fyllde med16/32 som dränering paddade noga la markduk och sedan stenmjöl (paddade igen). Kostade på med 50mm markisolering och ovanpå denna en nålfiltsmatta (innanför rälsen).
När jag gjorde sandvallen innuti kom solen fram och botten blev så varm att man inte kunde stå stilla mer än 5 sekunder på samma ställe (risk för brännskador på fötterna ). När jag la i linern och fyllde på med kallt vatten tog det inte lång stund förrän vattnet var varm o gott att gå i å släta ut veck mm.
Tyvärr räcker inte min brunn (6m djup handgrävd) till att fylla hela poolen så nu är det bara att invänta tankbilen till veckan för resten av vattnet.

Vill tacka er alla här på forumet för bra inspiration, tips mm till oss nybörjare. har inte gjort några inlägg tidigare men ska försöka ändra på det nu.

Kort på mitt bygge kommer....

mvh RJ

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Jag och min pool
« Svar #1 skrivet: juni 28, 2008, 09:05:27:27 »
En poolare till, va kul! <sol>

Väntar på bilderna ;)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad RJ

SV: Jag och min pool
« Svar #2 skrivet: juli 05, 2008, 22:37:58:58 »
 O0  hej igen
  har haft dataproblem, men är ok nu.
Jag har premiärbadat i poolen, var bara 20 grader varmt men helt underbart..... Ska montera solfångarna så fort jag kan. här kommer lite bilder från bygget..

Utloggad RJ

SV: Jag och min pool
« Svar #3 skrivet: juli 05, 2008, 22:39:27:27 »
Fler bilder..........

Utloggad RJ

SV: Jag och min pool
« Svar #4 skrivet: juli 05, 2008, 22:43:23:23 »
Fler bilder kommer, bygger även en vedeldad bastu till poolen....

Utloggad Fia

SV: Jag och min pool
« Svar #5 skrivet: juli 05, 2008, 23:00:51:51 »
Väntar med spänning på fortsättningen! :)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Jag och min pool
« Svar #6 skrivet: juli 06, 2008, 07:13:29:29 »
Har du et bilde som viser husets plassering i forhold til poolen også?

Utloggad RJ

SV: Jag och min pool
« Svar #7 skrivet: juli 06, 2008, 11:00:21:21 »
Jodå.. Ska även bygga om huset i höst, det blir ett nytt badrum i "hacket" till höger i bild och nuvarande altan blir finrum/tvrum . Ny altan/uterum blir bakom grabben på bilden i anslutning till pooldäcket.
mvh RJ

Utloggad RJ

SV: Jag och min pool
« Svar #8 skrivet: december 02, 2008, 00:52:23:23 »
   >:(  ;Hej igen
Har haft diverse dataproblem  (fick tillslut felen lagade på garanti)
därav min frånvaro härifrån, ska försöka ladda upp lite mer bilder från bygget av både pool och vedeldad bastu. om nu dator....n sköter sig.
återkommer snart mvh RJ ;)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan