CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Till er med Zabra!  (läst 2893 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
Till er med Zabra!
« skrivet: november 15, 2010, 09:30:37:37 »
Hej,
tänkte bara "förvarna" all som har Zabra pool-tak om att fästa det ORDENTLIGT!

Jag hade dragit fast mitt och skruvat i ett par trallskruvar på varje sida för att hålla löparna på plats så taket var stängt. Den snö som kom nu i Stockholm, dryga 10 cm var, när den började smälta och bli till isklumpar, tillräckligt för att taket skulle  dra ihop sig p.g.a. att isen tryckte ner duken mellan bågarna. Trallskruvarna hade böjts eller gått av...  :-\

Nu har jag lagt spännband som tål 1 ton i varje löpare och spänt den runt en 12 mm däcksbult i varje hörn och hoppas det ska palla trycket.

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad scharan

SV: Till er med Zabra!
« Svar #1 skrivet: november 15, 2010, 18:05:39:39 »
Tack för tipset.
Har ännu inte monterat mitt tak, men då vet jag att det måste förankras väl i båda ändar.
Undrar vad dom har på Zabra, dom säger ju att det skall tåla 1 m snö <dontkn>
/Johnny/

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Till er med Zabra!
« Svar #2 skrivet: november 16, 2010, 20:04:06:06 »
Hej,
tänkte bara "förvarna" all som har Zabra pool-tak om att fästa det ORDENTLIGT!

Jag hade dragit fast mitt och skruvat i ett par trallskruvar på varje sida för att hålla löparna på plats så taket var stängt. Den snö som kom nu i Stockholm, dryga 10 cm var, när den började smälta och bli till isklumpar, tillräckligt för att taket skulle  dra ihop sig p.g.a. att isen tryckte ner duken mellan bågarna. Trallskruvarna hade böjts eller gått av...  :-\

Nu har jag lagt spännband som tål 1 ton i varje löpare och spänt den runt en 12 mm däcksbult i varje hörn och hoppas det ska palla trycket.

//Anders
Bra "varning" som berörda andra Zabra-ägare säkert tackar för. O0
Jag är, som tid. ev. spekulant till denna lösning, förvånad över din erfarenhet sett till lev.rek. om att klara 1 met. snö....?! <hmm>
Har du "förankrat" som lev.rekommenderat eller missat något...? <dontkn>

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag