Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hotspring Rythm eller Dimension one Breeze?  (läst 2362 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Klabster

Hotspring Rythm eller Dimension one Breeze?
« skrivet: mars 22, 2018, 17:47:06:06 »
Hej alla spabadsälskare. Jag har gjort en del reaserch av spabad under 100 tusen. Viskans Saltö, Dimension one Breeze, Hydropool Serenity 7000, Sundance spa 680 serie Edison, Royal spas 160S och Hotspring Rhythm. Jag har svårt att välja vilket spabad. Just nu lutar det åt Hotspring eller Dimension one. Har ni erfarenheter av Hotspring Rhythm eller D1 Breeze och i så fall vilken rekomenderar ni och varför? Ge mig gärna feedback på de övrig baden om ni kan.
Detta känns som en djungel då alla försäljare talar bara gott om sina och snackar skit om konkurrenterna.
Hälsningar Klas.

Poolgiganten

Utloggad Lassse

SV: Hotspring Rythm eller Dimension one Breeze?
« Svar #1 skrivet: mars 26, 2018, 21:24:47:47 »
Breeze motsvarar artesian 735 som man brukar kunna pruta ner till 75000

Hotspring har bara en 2kw värmare,det är för lite.

Utloggad Telekiter

SV: Hotspring Rythm eller Dimension one Breeze?
« Svar #2 skrivet: mars 27, 2018, 08:35:18:18 »
.......................
Hotspring har bara en 2kw värmare,det är för lite.

Håller med, 2 kW är för lite.....personligen förespråkar jag mer än standard 3 kW (i mitt fall är det 3+3 kW). Mitt bad (Viskan Saltö) håller värmen i vattnet oavsett hur länge jag badar, 5 tim är längsta session så här långt  :D. Men det är nog personligt hur man upplever värmetappet i vattnet.

/Urban.

Utloggad Klabster

SV: Hotspring Rythm eller Dimension one Breeze?
« Svar #3 skrivet: mars 28, 2018, 20:59:51:51 »
Tack för svar. Det är separat cirkulationspump på Breeze så det är lite avgörande tycker jag. Pruta ner till 75 000 säger du? Jag har fått erbjudande på 84900kr plus frakt för Breeze.
Vad brukar ett kem startkit innehålla?
Vad kan jag pruta på mer? Tillbehör etc?

Utloggad Telekiter

SV: Hotspring Rythm eller Dimension one Breeze?
« Svar #4 skrivet: mars 29, 2018, 08:32:36:36 »
Tack för svar. Det är separat cirkulationspump på Breeze så det är lite avgörande tycker jag. Pruta ner till 75 000 säger du? Jag har fått erbjudande på 84900kr plus frakt för Breeze.
Vad brukar ett kem startkit innehålla?
Vad kan jag pruta på mer? Tillbehör etc?

Locklyft, extra filter, mer kemi osv... Locklyft är väääldigt bra!

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan