VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: "klibbigt" eller "halt" vatten  (läst 19527 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan B

  • Gäst
Jan B
SV: "klibbigt" eller "halt" vatten
« Svar #10 skrivet: augusti 27, 2016, 10:38:06:06 »
Jag skulle nog ta och försöka få upp pH't till en bra nivå innan man börjar hälla i andra kemikalier. Bör åtminstone få upp det till 7,0 så att kemikalierna tar effekt. Annars är det tyvärr som att kasta pärlor till svinen. Normalt sätt är det att bara ha i mera pH+, räkna ut hur mycket du ska ha och dosera sedan en hälft i taget med ett test med dina stickor (eller dylikt) emellan.

Om det är alger i ditt vatten så skulle jag göra en behandling med algdräpare först, det är ganska mycket effektivare än klor just mot alger samt att du behöver inte rubba alla dina värden i poolen när du använder det!

Det har inte regnat mycket på sistone? Det om någonting sänker pH't ganska markant. Annars verkar det som det är vattnet från din kran/din brunn som är lågt från början, det varierar ju också mycket från ort till ort.



Om jag vore som du skulle jag :

Resturspola filtret länge så du tömmer ut ganska mycket vatten!
Fyll på med nytt vatten!
PH kolla vattnet med Agua Cheks sticka med 4 olika resultat. ( Behövs inte mer)
A & O i allt vad gäller poolskötsel är ett bra PH.
Se till att PH värdet är min 7,2.
Om inte värdet ligger rätt Behöver du troligtvis tillsätta Höj PH ! Kom ihåg att om det regnar mycket är regnet surt!
Låt VERKA
Tillsätt algdräpare enl anvisning
Vänta en dag!
Dammsug upp algerna som nu flockats och ligger på botten av poolen
Kolla PH värdet igen!
Åtgärda PH värdet om det inte fortfarande ligger på PH 7,2
Låt verka
Tillsätt i bräddavloppet en Flockfix patron
Efter ca 3 dagar skall nu vattnet inte vara grumligt framför lampan utan ytterst få vita "prickar" skall flyta förbi!
Vattnet skall nu vara kristallklart!
Kom ihåg 2 viktiga saker :
Inga snabba resultat får du med vatten!
Ha alltid bra PH Värde i din pool
Lycka till

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag