VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Alger och mjölkigt vatten  (läst 27102 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ll030302

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 30
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Alger och mjölkigt vatten
« Svar #10 skrivet: augusti 16, 2007, 08:05:28:28 »
Jag har pumpat ut så många "tussar" från botten som jag har kunnat, dock är där lite kvar... Har låtit pumpen/filtret gå så nu ser det nästan normalt ut! Ett tag där kändes det hopplöst, grumligt vatten efter chockkloreringen och sen efter flockningen blev det geleaktiga klumpar överallt i vattnet. Det verkar dock som om filtret har tagit rätt så mycket av detta, det var bara att byta patronerna ofta så fungerade filtreringen bra. När jag äntligen fick rätt på vattnet var den lilla, men intensiva, värmeböljan över och det började regna... Barnen är rätt så sura på mig! De fick ju inte bada när det ÄNTLIGEN blev varmt. Kan inte annat än att bara hålla med dem. :-\

Jag undrar dock om samma sak kommer att hända varje gång jag chockklorerar, i så fall kan ungarna ju inte bada särskilt ofta... >:(

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Alger och mjölkigt vatten
« Svar #11 skrivet: augusti 16, 2007, 19:44:51:51 »
Det ska inte bli så, tag bara den mängd som anvisningen anger så går det säker bra. Jag har aldrig, peppar-peepar, råkat ut för att det blir mjölkigt.
Ett tips, det ska finnas ett preparat som www.miamipool.se säljer som heter "Klar-i-max", som är ett flockmedel till pooler med patronfilter. Det kanske är enklare att använda det.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad ll030302

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 30
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Alger och mjölkigt vatten
« Svar #12 skrivet: augusti 17, 2007, 08:26:04:04 »
Jag har sett här på forumet att flera har tipsat om klar-i-max tidigare, dock kan jag inte hitta en återförsäljare inom flera mils avstånd (bor i Helsingborg, det är en bit till Halmstad...)  >ohno> Någon som vet om man kan hitta klar-i-max någon annan stans eller det är bara Miamipool som saluför dessa? Ska det fraktas kostar det ju 240 kr enligt deras hemsida. Det blir lite dyrt...  <hmm>


Utloggad Fia

SV: Alger och mjölkigt vatten
« Svar #13 skrivet: augusti 17, 2007, 18:54:23:23 »
Ring till Miamipool o fråga var deras närmste återförsäljare finns, ex Teges i Kumla är återförsäljare för dom, så det finns säkert fler.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag