VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolstädare  (läst 7149 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Svempa

  • Glad, nybliven poolägare.
  • Kan en del
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Poolstädare
« skrivet: september 10, 2006, 09:10:17:17 »
Måste slå ett slag för poolstädare. Efter att ändrat mening om ett alltför tidigt vinteride för poolen (och istället startat upp värmen för att få några bonusveckor...Tack alla ni som inspererar här på forumet!!), drog jag imorse undan solfolien. Mängder med björkfrön på botten. Släppte ner vår lilla poolstädare och nu två timmar senare (medan jag själv avnjutit kaffe och morgontidningen) så är det helt rent <antman>... Måste erkänna att jag är lat av natur och städning ligger långt ner på min egen prioriteringslista. Då frugans ultimatum >:D för poolbygget var att jag skulle ordna underhållet, så var valet enkelt för en (lat) prylälskande matrialist.
Ocean Vac2fun (Har sett att samma modellen marknadsförs under namnet Victor) heter den lilla krabaten som gör jobbet. Rekommenderas!! O0

MvhSvempa
Pool: Opal Åttan 9,2x6m, 150cm djup från Nettopool.
Uppvärmning: Värmeväxlare

Poolgiganten

Utloggad blinformation

SV: Poolstädare
« Svar #1 skrivet: september 11, 2006, 10:30:15:15 »
Ja, det är något att fundera på. Men än så länge så slåss jag och barnen om dammsugaren... Det är så kul att dyka runt och dammsuga. Efter några år kanske det inte är lika roligt (fast vi behöver bara dammsuga var 14:e dag typ). Då ska vi nog skaffa en poolstädare.
65 kubik från PoolKungen, skjutbart tak, klinkers, luftvärme och solvärme (till hus och varmvatten också).

Utloggad Poolnicke

SV: Poolstädare
« Svar #2 skrivet: september 11, 2006, 19:57:58:58 »
Har många ggr funderat på det här med poolstädare. Tror dock att det aldrig blir av. Det tar normalt ca 10 minuter att dammsuga manuellt. Barnen skulle aldrig kunna vänta två timmar på att få bada.

Det är nog mest prylbegäret som lockas av en helautomatisk pryl som kostar en halv förmögenhet  <antman>

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Poolstädare
« Svar #3 skrivet: september 12, 2006, 10:10:00:00 »
........ så var valet enkelt för en (lat) prylälskande matrialist......

Er ikke lat så hopper over slik som Poolnicke <antman>  + vil se hva som blir med, ligger ofte igjen hårband og klyper  ;) For oss som har solvarme er den fordel å kunne stenge denne når vi bunnsuger for å oppnå mest mulig effektivitet.

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Poolstädare
« Svar #4 skrivet: september 12, 2006, 12:09:18:18 »
Ähhhh...... klart man ska ha poolstädare  O0

Är såklart upp till varochen. Lat är jag inte men jag har ändå en poolstädare. Den kostade 1600 spänn på Ebay och funkar klockrent bra. ÄR inte lika snabb som jag själv men varför stressa ?

Vid poolen tar man det lugnt och slappar.

Bidd@, du förvånar mig, du som verkade så prylgalen.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Poolstädare
« Svar #5 skrivet: september 12, 2006, 12:33:48:48 »
.....Bidd@, du förvånar mig, du som verkade så prylgalen.

Prylgalen ja, men sunn fornuft har jeg også ;) Husk at jeg har en liten pool og at til nå så har jeg enkelt tatt det som er synlig så raskt at barna ikke rekker å klage på ventetiden.

Utloggad andmo

SV: Poolstädare
« Svar #6 skrivet: oktober 02, 2006, 15:21:45:45 »
Hej Jempa,
Jag har nyligen inhandlat en liknande pooldammsugare och märker att dammsugningen tar nästa en hel dag. Min pool är 8x3 m med sluttande botten. Pooldammsugaren går gärna mot ett hörn eller en vägg och står där en bra stund innan vändning. Den vrider ju automatiskt enligt ett förgjort schema. Har du några synpunkter? Har du haft liknande problem. Någon annan som vet?
/Anders

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Poolstädare
« Svar #7 skrivet: oktober 02, 2006, 15:44:29:29 »


Kompisens poolrobot har jag slängt lystna blickar på.
Har sagt att jag gärna önskar en sådan då jag fyller 50.

Frugan säger dock med illa dold skadeglädje att hon redan har marknadens
bästa poolrobot.

Mig.
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Utloggad Svempa

  • Glad, nybliven poolägare.
  • Kan en del
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstädare
« Svar #8 skrivet: oktober 08, 2006, 22:15:38:38 »
Hej Jempa,
Jag har nyligen inhandlat en liknande pooldammsugare och märker att dammsugningen tar nästa en hel dag. Min pool är 8x3 m med sluttande botten. Pooldammsugaren går gärna mot ett hörn eller en vägg och står där en bra stund innan vändning. Den vrider ju automatiskt enligt ett förgjort schema. Har du några synpunkter? Har du haft liknande problem. Någon annan som vet?
/Anders

Hej!
Jag hade detta problemet när jag slängde i städaren första gången. Det visade sig att jag missat att leverantören skickat med tre extra slangar som låg i ett annat paket.  Det skall vara min 1meter extra slang/jmf med poollängd enl de jag handlade av. När det blev tillräckligt med slang (har ca 11m) försvann problemet med att städaren stod och "tuggade". Slangen skall med andra ord snabbt och enkelt hamna lodrätt över städaren när den går mot väggen. Då byter maskinen färd riktning.

Har ca 55m2 pool och den är snygg och ren på max tre timmar. Kolla om detta kan vara dilemmat! Har också lärt att det kan vara fördel att köpa modellen med drift på fyra hjul om man har sluttande botten (men det skall ju inte påverka beteendet i hörnen.....).
Lycka till!
MvhSvempa

Pool: Opal Åttan 9,2x6m, 150cm djup från Nettopool.
Uppvärmning: Värmeväxlare

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag