Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: BROM tabletter  (läst 4336 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
BROM tabletter
« skrivet: augusti 13, 2006, 22:08:13:13 »
Hej,

Efter att ha vart här ett tag nu så förundras jag över att det knappt finns några inlägg om BROM!

Iallafall så undrar jag ifall det är någon som vet ifall det finns veckotabletter även för BROM som det finns för klor? Vet inte riktigt hur jag ska göra om vi åker iväg en vecka typ då jag måste lägga i BROM varje dag som det är nu!

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: BROM tabletter
« Svar #1 skrivet: augusti 13, 2006, 22:52:38:38 »
Här finns tabletter som löses upp långsamt. Bromin tabs 12grams, eller är det dessa du har?
Fråga där du bruka handla de kan säkert ta hem.

http://www.saniklar.dk/se/indexse.htm

Någonstans har jag sett en sk. "Semesterpuck", kommer inte ihåg hur mycket det vägde men det kostade 150:- st.
Kan man blanda klor och Brom?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: BROM tabletter
« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2006, 09:27:27:27 »
Hej Fia,

Vad jag har förstått så är ju BROM klor fast i någon typ av mildare variant med fördelen tydligen att den är väldigt PH stabil också!

Jag chockar ju med klor så visst går det! Jag var också inne på att använda klorpuckar när jag reser bort men har man valt en typ så ville man ju gärna fortsätta med det!

Jag har 20G som jag läger i snitt ca 2 per dag och dom löses upp på ingefär 1 dygn när man har runt 28-29 grader i poolen!

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag