Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.  (läst 10179 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richard Andersson

  • Gäst
Richard Andersson
"Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.
« skrivet: juli 17, 2018, 21:12:52:52 »
Hej alla!

Vi köpte ett fantastiskt hus för 4 år sedan där en kanonfin pool följde med på köpet (8*4 meter + trappa ned yttermått 9.65*4.38m).

Nu överväger vi att antingen köpa ett pooltak från Folkpool som har bra support och dessutom ligger ganska nära oss. Det taket skulle kosta 115.000kr + 10.000kr för installation, sedan vill dom även ha 4500kr extra för "längre skenor" så att vi kan dra av taket helt från poolen. Vår pool kommer för övrigt även från Folkpool.
Summa summarum landar vi på ca 130.000kr för ett paket från Folkpool och då får vi även 20% rabatt som dom har just nu.
https://www.folkpool.se/produkter/pool/overdrag/pooltak/pooltak-galant-black-edition-4-x-10-465-x-1075-x-10m.html

Alternativet är ett pooltak vi hittat på HusOchHemma som vi även får 10% extra rabatt på (utöver den annonserade rabatten):
https://rabattkod.tips/produkter/pooltak/675;pooltak-luna-inkl-montage-4-60-x-9-60-x-90-hogt-fri-frakt
I detta paket så ingår även installationen samt säljaren säger att taket finns på lager vilket kanske kan innebära ett lager i kina, men det lovades leverans och installation inom 3-4 veckor så är det bättre/snabbare än folkpool hade möjlighet att leverera idag. Totalpriset blir 99.000kr.

Prisskillnaden är på ca 30% 30.000kr, en beskedlig summa pengar med andra ord. Vi tittade på Folkpools pooltak idag och vi hade absolut blivit nöjda med deras grejer och finansieringen gick att ordna via Folkpool medans om vi tar det från webben så behöver vi troligen ordna det med vår egen bank först.

Hur har andra gjort? Folkpool känns som ett säkert kort, men om man får samma grejer för 30k mindre via webben så kanske det är ett bättre köp förutsatt att sakerna faktiskt fungerar.

Folkpool har även visat att det går att låsa pooltaket på två olika sätt, jag har inte något besked än om det går att låsa taket från webben än men jag antar det eftersom det är en dealbreaker för vår del (vi har småbarn).

Lite kluven här, och tyvärr lite priskänslig eftersom jag samtidigt bestämt mig för att bygga nordens största trall runt poolen.....

Utseendemässigt så ser taken väldigt lika ut, men hur är det med kvaliteten? Har någon testat något liknande?

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: "Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.
« Svar #1 skrivet: juli 18, 2018, 08:00:02:02 »
Båda taken ligger ju i en lite högre prisklass, så nåt skräp borde det inte vara.
Det går ju köpa pooltak för ca 50-60k, så för det dubbla så borde det vara kvalitet.
Leveranstiden när det gäller poolprylar får man nog ta med en nypa salt, det är i alla fall min erfarenhet.

Sen kan man väl alltid fundera över om kanalplast är bättre (isoleringen) än klar plast, men det är väl mycket en utseendefråga också.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Richard Andersson

  • Gäst
Richard Andersson
SV: "Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.
« Svar #2 skrivet: juli 18, 2018, 23:41:16:16 »
Vad får man för 60k? Har du någon url eller liknande?

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Richard Andersson

  • Gäst
Richard Andersson
SV: "Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.
« Svar #4 skrivet: juli 20, 2018, 10:15:28:28 »
https://www.poolteam.se/product/pooltak-poolteam-snow-save-4x8-mattbestalld-kanalplast-sidodorr-lagprofilskena/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Finns nog andra liknande också.

Tack, men den är för liten, yttermåtten på vår pool är större (pågrund av trappan ned som jag skrev 9.65*4.38m) så i detta fall måste vi gå upp i storlek och då verkade det inte lika billigt längre.

Nu när vi börjat "renovera" poolområdet och allt som kommer därtill så överväger vi även att byta ut linern till poolen så detta kommer nog bli ganska kostsamt, vi har nämligen fått veck i botten på linern samt vi pratade med en säljare på Folkpool som även nämnde att det är vanligt att man behöver byta efter 12-14 år om man har otur, vår pool är 11 år och det har börjat bli stora glapp i hörnen.

Underbart med pool, men kommer kosta en slant att få det som man vill :)

Utloggad Mickegg

SV: "Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.
« Svar #5 skrivet: maj 21, 2019, 10:14:59:59 »
Nyfiken. Vilket tak vart det, har själv kollat på det från hus och hem

Utloggad Poolbutik

SV: "Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.
« Svar #6 skrivet: maj 21, 2019, 11:12:55:55 »
Det finns väldigt många tillverkare av pooltak, främst i Östeuropa. Nästan alla tak är överprisat skräp som blir både fula och dåliga efter några få år.
Vi sålde tidigare Gullberg och Janssons tak (tillverkade i Ungern) men de är lika dåliga som något annat.
Vi har dock sett, hos några av våra kunder, ett tak som verkar hålla betydligt mycket bättre kvalitet. Inget vi själva säljer men det finns ett företag i Skåne som har de taken:
https://www.termatec.se/pooltak-och-spatak/

Utloggad Kojak

SV: "Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.
« Svar #7 skrivet: maj 21, 2019, 13:54:39:39 »
Jag köpte mitt från Folkpool för 60 000:- 5år sedan i samband med att dom hade en kampanj om att du får det för 60K om du köper pool från dom. Hade redan pool(ej Folkpool), var inga problem att få det för det priset. Det är för 8x4m pool. Så mitt förslag är att ha is i magen och vänta tills de har någon "riktig" kampanj. De gav även extra skenor för 1000kr som de hade över från någon annan kund där de monterat och det blivit över. Jag monterade mitt själv och det var absolut inga problem, men man bör vara 2st. Så mitt råd är att skippa monteringen. I övrigt är jag väldigt nöjd, dörrens gångjärn gick av en gång men det gav direkt ut en ny dörr. Annars inga problem. Om det är bättre eller sämre än andra kan jag inte avgöra då jag inte sett något tak från någon annan. Dock sa en bekant vars far hade pool med ett annat tak att det jag hade verkade mycket bastantare och kvalitativt.

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: "Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.
« Svar #8 skrivet: maj 22, 2019, 19:52:38:38 »
Jag köpte mitt tak från en polsk återförsäljare. Jag har även listat ut att de säljer till flera större butiker i Sverige som sedan lägger på runt 40% på priset.

Jag betalade ca 45k inkl leverans till dörren. Passar en 3x6, klarglas. Jag fick montera det själv dock. Skulle jag bygga pool igen köper jag från samma ställe igen utan att tveka. De har större tak också.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad Mats99

SV: "Märkes pooltak" vs Webshop pooltak.
« Svar #9 skrivet: maj 28, 2019, 14:37:34:34 »
Jag köpte mitt tak från en polsk återförsäljare. Jag har även listat ut att de säljer till flera större butiker i Sverige som sedan lägger på runt 40% på priset.

Jag betalade ca 45k inkl leverans till dörren. Passar en 3x6, klarglas. Jag fick montera det själv dock. Skulle jag bygga pool igen köper jag från samma ställe igen utan att tveka. De har större tak också.

Har själv en pool på 3,5*7 och kikat på Aluna som tillverkas i Polen. Verkar riktigt bra och till bra priser dessutom.
De vägrar dock att sälja till Sverige utan man får köpa av en lokal ÅF eller av Poolkungen som har dem i sitt sortiment.
Är det någon som har en lokal ÅF som man kan handla av?

tack


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan