VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: STORT LÄCKAGE!  (läst 2500 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad William

STORT LÄCKAGE!
« skrivet: juni 30, 2009, 07:18:09:09 »
Inte idag, men igår slet jag som ett djur, från tidiga morgonen till kvällen. En slang i maskinrummet till poolen hade sprungit läck, så mellan 1 000 och 1 200 liter vatten hade runnit ut i maskinrummet under natten. Hade jag upptäckt det en halvtimme senare så hade den nya pumpen/motorn som jag köpte i maj gått åt fanders.
(4 500:-)
Skreek på min fru som låg och sov, så hon kom utfarande i bara nattlinnet. Kom hit med vedklabbar så jag kan palla under motorn sa jag som lyfte den, så gott jag kunde.
Gjort en provisorisk reparation. Skall gå ut nu och fortsätta.
Aldrig varit med om något liknande under dom 25 åren vi haft poolen. Det var slangen som gick till 3-vägsventilen för solpanelerna eller bara cirkulationen. Den stod på bara cirkulation så det blev liksom en hävert från bräddavloppet.
Så är jag tyst och inget skriver JOBBAR jag och säger fula  ord för mig själv.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Poolgiganten

Utloggad Neo

SV: STORT LÄCKAGE!
« Svar #1 skrivet: juni 30, 2009, 09:26:25:25 »
Inte idag, men igår slet jag som ett djur, från tidiga morgonen till kvällen. En slang i maskinrummet till poolen hade sprungit läck, så mellan 1 000 och 1 200 liter vatten hade runnit ut i maskinrummet under natten. Hade jag upptäckt det en halvtimme senare så hade den nya pumpen/motorn som jag köpte i maj gått åt fanders.
(4 500:-)
Skreek på min fru som låg och sov, så hon kom utfarande i bara nattlinnet. Kom hit med vedklabbar så jag kan palla under motorn sa jag som lyfte den, så gott jag kunde.
Gjort en provisorisk reparation. Skall gå ut nu och fortsätta.
Aldrig varit med om något liknande under dom 25 åren vi haft poolen. Det var slangen som gick till 3-vägsventilen för solpanelerna eller bara cirkulationen. Den stod på bara cirkulation så det blev liksom en hävert från bräddavloppet.
Så är jag tyst och inget skriver JOBBAR jag och säger fula  ord för mig själv.

Attans, hoppas att det löser sig!

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: STORT LÄCKAGE!
« Svar #2 skrivet: juni 30, 2009, 11:02:30:30 »

Aldrig får man vara RIKTIGT glad Wille.
I alla fall inte för jämnan.

Lycka till!!
 :-\
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Utloggad William

SV: STORT LÄCKAGE!
« Svar #3 skrivet: juni 30, 2009, 13:11:52:52 »
Tagit 5 minuter. Det är på gång att lösa sig för jag har fått det helt tätt i alla fall,men det stora bekymret är att få dit 3-vägsventilen igen. Nu är det så att om det är påslaget så går både cirkulationen och vattnet till solpanelerna. Avslaget så står allt stilla och så får det antagligen bli till natten.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag