CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Övervintra intexpool?  (läst 25514 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Badpojken

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Staffanstorp/Skåne
  • Antal inlägg: 67
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Övervintra intexpool?
« Svar #10 skrivet: juli 07, 2009, 13:52:11:11 »
hmmmm

1. Sand i dunkarna.....hmm o så sprängs dom o hela poolen fylld med sand....jobbigt. :-\

2. Flyta ovanpå ????? o jag som trodde vitsen var att ta upp volymexpansionen av isen i  den bottenfrusna poolen..  ???

Jag har de 2 senaste vintrarna haft sand i petflaskor och inte har dom spruckit. Poolen var nästan bottenfrusen i vintras :)
Bestway steel pro frame pool.
Sandfilter från Harald Nyborg.

Poolgiganten

Utloggad oliver

SV: Övervintra intexpool?
« Svar #11 skrivet: juli 08, 2009, 09:00:53:53 »
Tack för alla tips.Känner att min brunn är räddat.Det där med kopplingar,menar ni stängarna?Det borde fungerar om man lägga på varje skarv en liten silikon rand,så att fukt och is inte kann tränga in.Smart eller onödig?

Utloggad ddt

SV: Övervintra intexpool?
« Svar #12 skrivet: juli 08, 2009, 15:51:38:38 »
VIKTIGT  <sol>

Ja jag menar stängarna, absolut ta bort dem, ett år gjorde vi "proppar" så att vi kunde behålla allt vatten i poolen, tyvärr så frös isen fast i "propparna" och när isen började tina började den även att röra sig och eftersom isen var fastrusen i propparna så revs linern sönder, m.a.o.
absolut inget som isen kan frysa fast i.

Utloggad oliver

SV: Övervintra intexpool?
« Svar #13 skrivet: juli 09, 2009, 17:43:39:39 »
Hej ddt,du skrev att jag skulle plocka bort stängarna?Då är ju inte mycket kvar av poolen.Den faller ju ihop.Om vi lotsas att jag är trög,kann du förklara det mera detaljerad?Min pool är 4,88x1,22m=ca.19700ltr.Jag har stålstänger med snabbkoplingar där en fjäderplopp fester, i stången som dras över,i ett hål.Låter krånglig,men so är det.

Utloggad Pågen

SV: Övervintra intexpool?
« Svar #14 skrivet: juli 14, 2009, 23:00:48:48 »
StängArna = avstängningsventilerna vid in och utlopp.
StängErna = Stålramen som hela poolen är uppbyggd av.
Glasfiberpool från PHU Anita

Utloggad oliver

Stålramen på vintern
« Svar #15 skrivet: juli 17, 2009, 14:21:48:48 »
Tjaad.Men ändå.Om jag inte lägger silikon runt infästningar för varje rördel,kan det ju bli så att vatten och snö kommer imellan.Då kan det ju spricka ändå,eller?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag