Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilka produkter bör jag använda vid betongreparation?  (läst 3870 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad linusberg

Vilka produkter bör jag använda vid betongreparation?
« skrivet: maj 29, 2012, 18:37:13:13 »
Hejsan, Har stött på patrull återigen när jag började renovera botten på min betong pool och undrar om någon har förslag på vilka produkter jag bör använda?

Jag bilade lyckosamt bort samtliga kakelplattor och påbörjade slipning när jag upptäckte "dött ljud" i plattan. Verkar som om den någon gång i tiden har blivit "flytfixad" ca 5 cm tjockt. Jag gick lös på åbäket med slägga och det blev följande resultat:



Mer bilder på tragiken:




Ca 3 kvadrat borta innan jag nådde friskt material, tjocklek på kanter mellan 1-4cm. Har lagat liknande "putsfrostsprängning" i poolkanten med vanlig finbetong för något år sen men nu i och med att det är botten undrar jag vad man SKA/BÖR använda för dylika reparationer? vattentät och fiberförstärkt finbetong med liten kornstorlek, duger det? Finns något behändigt "flytspackel" som kan användas på "lokala" skador som denna? Förutsättningarna är lite annorlunda än sist, då jag gärna vill bada i sommar så är det bra om det brinner till en hög RF snabbt/blir övermålningsbar snabbt.

Har ni förslag på produkter att pröva?

Mvh Peder

Poolgiganten

Utloggad Janne

« Senast ändrad: maj 29, 2012, 21:17:10:10 av Janne »
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad MathiasS

SV: Vilka produkter bör jag använda vid betongreparation?
« Svar #2 skrivet: maj 30, 2012, 08:52:17:17 »
Pooler känns som knepiga saker i detta avseende, med låg eller obefintlig fuktransport åt alla håll. Jag skulle prata direkt med tillverkarna av dessa produkter (Weber, Finja, Ardex osv). De flesta av dom har en alldeles lysande teknisk support där viljan att hjäpa även privatpersoner är stor. Hantverkare gör som dom alltid gjort, i byggvaruhuset läser dom på etiketten hur man gör, hemmafixare har för kort erfarenhet. Ett par samtal till tekniksupporten brukar vara mycket lärorikt.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad linusberg

SV: Vilka produkter bör jag använda vid betongreparation?
« Svar #3 skrivet: maj 30, 2012, 15:47:48:48 »
Jo, ska pröva att ringa lite flera tekniska supportar, prövade ett "riktigt stort" märke men svaren jag fick därifrån var väldigt tveksamma det var därför jag ville ha lite input från kunskapsbanken här från forumet. Finns så många olika skolor och det är svårt för en okunnig en som mig att värdera produkterna i den ädla gjuterikonsten.  ;)

Tack för tipset Mathias, jag ska köra ett race och återge vad jag får för svar.

Utloggad Maffe

SV: Vilka produkter bör jag använda vid betongreparation?
« Svar #4 skrivet: maj 30, 2012, 19:52:28:28 »
Finns en Spansk produkt som heter Drizoro. Den funkar perfa! www.bcn.se
//Maffe

Utloggad linusberg

SV: Vilka produkter bör jag använda vid betongreparation?
« Svar #5 skrivet: maj 30, 2012, 23:03:58:58 »
Hejsan maffe,

Drizoro, Låter som ett riktigt avancerat system, Använde du det i din pool något? Vet du något om hur det ligger till prismässigt? För övrigt en jättefin pjäs du byggde, ser helt fantastisk ut. Riktig inspirationskälla din byggatråd :P.

/Peder

Utloggad Maffe

SV: Vilka produkter bör jag använda vid betongreparation?
« Svar #6 skrivet: juni 03, 2012, 18:39:48:48 »
Tjenna,
Nä det gjorde jag inte. Jag behövde ju inte laga något. Jag byggde ju nytt...Det är inte speciellt avancerat. Bara att vispa ihop faktiskt. En ordentlig visp bara så funkar det. Det är inget för en tombola för du hinner inte med innan det bränner!

//Maffe

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan