CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spikplugg för att fästa plåtarna som linern skall svetsas i. Thermopool  (läst 1307 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Hej!

Nån som har tips på ok spikplugg eller fasadplugg som man kan fästa vinkelplåtarna som linern skall svetsas i med?

De bör ju gå igenom frigoliten som är 5? cm o sen en bit in i betongen.. räcker det med ca 3cm... O så borra o spika detta på ca var 15 cm..

Nån som gjort detta själv i en trappdel? Eller som har bilder över huvud taget? :)

MVH/A-K

Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Poolgiganten

JJULIUS

  • Gäst
JJULIUS
SV: Spikplugg för att fästa plåtarna som linern skall svetsas i. Thermopool
« Svar #1 skrivet: juli 12, 2014, 18:39:47:47 »
hej!

Jag använde vanliga spikplugg men satte dem direkt mot betongen, då sitter dom som berg. På vissa ställen hamnar då skallarna på sitt/stå - delar men dessa märks knappt av när linern ligger på plats.

Eftersom jag inte fick tag på rostfria så målade jag skallarna med en rostskyddsfärg.

Hoppas det går bra för Er. Själv har jag precis avslutat linersvetsningen och jobbar nu med pumphuset och inkopplingar. Är på semesterresa nu men när jag kommer hem väntar den spännande fyllningen av vatten.

Mvh,
//Jens

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Hej Jens, hur gick det med svetsningen? Har du några bilder? Räckte liner,??? Är så nyfiken!
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag