Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: ovanmarkspool på berg med egna mått  (läst 1252 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emmasstuga

ovanmarkspool på berg med egna mått
« skrivet: januari 18, 2019, 20:52:03:03 »
Hej! Varit sugen på att köpa pool sedan jag köpte min stuga, den senaste sommaren gjorde frågan allt mer angelägen  😊 jag har surfat runt lite och drömt på nätet fram tills nu och vet vart på tomten jag helst skulle vilja ha poolen: på ett berg i anslutning till en balkong/altan jag har på framsidan. Marken är inte helt slät och jag funderar om man kunde släta ut marken marken genom att lägga strn, så man slipper göra något åt berget?
vidare undrar jag vilken typ av pool ni skulle rekommendera, jag behöver ha en ganska liten pool max 3 meter lång och 2 m bred skulle jag tro..

tacksam för så mycket smart input jav kan få, är väldigt novis på detta.

Poolgiganten

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: ovanmarkspool på berg med egna mått
« Svar #1 skrivet: februari 05, 2019, 09:32:35:35 »
Hej,

det finna många olika ovanmarkspooler. Från enklare stålrörskonstruktioner som kan monteras ned till mer permanenta pooler med riktig stomme och klädd utsida, poolvärmare etc. Om du vet vilket budget du har och ungefär vad du tänkt dig så är det lättare att ge tips.

Vad gäller placeringen på berg bör det funka fint, men du behöver absolut göra ett förberedande arbete. Hela ytan under poolen måste vara helt jämn och i våg. Förslagsvis kan du beställa singel och grus och padda till en fin yta.

Skall du bygga en permanent pool som skall vara varm hela säsongen kanske du även vill fundera utvärdera att lägga isolering under och på sidorna om det saknas.

Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Wiliam Nilsson

  • Gäst
Wiliam Nilsson
SV: ovanmarkspool på berg med egna mått
« Svar #2 skrivet: maj 26, 2019, 12:43:14:14 »
Jag har en vän som jobbar på visbypool.se och vet att samtliga deras glasfiberpooler går att ställa ovanmark!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan