VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: spa - hål pga frysning - vad gör jag?  (läst 1534 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nykomling

  • Gäst
Nykomling
spa - hål pga frysning - vad gör jag?
« skrivet: juni 22, 2014, 11:53:57:57 »
Hej!

Jag har ett utomhus-spa, nergrävd. Om jag vill bli av med den, hur gör jag? Kan man ens sälja den? nypris ca 70 000 kr, ca 6 år gammal.

Vad skulle det kosta att laga den? vem vänder man sig till? Poolfirmorna tar lika mycket som att köpa en helt ny...

Tacksam för svar!!

Poolgiganten

Nykomling

  • Gäst
Nykomling
SV: spa - hål pga frysning - vad gör jag?
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2014, 11:56:09:09 »
Hej!

Jag har ett utomhus-spa, nergrävd. Den läcker underifrån, förmodligen ett rör som gått sönder av frysning. Om jag vill bli av med den, hur gör jag? Kan man ens sälja den? nypris ca 70 000 kr, ca 6 år gammal.

Vad skulle det kosta att laga den? vem vänder man sig till? Poolfirmorna tar lika mycket som att köpa en helt ny...

Tacksam för svar!!

Utloggad Erica

SV: spa - hål pga frysning - vad gör jag?
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2014, 19:04:48:48 »
Om det verkligen är ett rör som frusit sönder bör det gå att laga. Är det PVC kan man ju kapa rent och limma i en ny bit + lämplig skravmuff. Är det någon plast som inte går att limma så kanske man kan skarva med en bit gummislang på utsidan röret och slangklämmor.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan