CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Funkar sand under intexpool?  (läst 4071 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad NickeUppsala

Funkar sand under intexpool?
« skrivet: juni 22, 2014, 13:47:30:30 »
Hej är ny på detta forum och tänkte ställa en fråga ang material under min första pool!

Jag har först grävt ur gräsmattan ca50cm sedan fyllt upp 15-20cm med grus/sand och kört padda ovanpå! Sedan lagt markduk och paddat 10-12cm sand och sedan återigen duk och pool skydd! Har nu fyllt vatten och hittat några ca 5st små hål i poolen kan detta bero på sanden? Själv misstänker jag att det stått en stege där tidigare som nött hål eftersom hålen är ungefär på en yta som upptas av stegen! Vad tror ni är det bara riva och börja om eller borde duk plus pool underlag så pall för sanden under?

Med vänlig hälsning,
Niklas

Poolgiganten

Utloggad lamer71

SV: Funkar sand under intexpool?
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2014, 20:45:11:11 »
Sand/grus har haft hål på våran gamla pool tidigare. Möjligtvis sandfiltersand skulle fungera... :)

Utloggad Mangää

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: trelleborg
  • Antal inlägg: 47
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • ovanmark pool intex 24311 L 549 x 122 cm
    • Visa profil
SV: Funkar sand under intexpool?
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2014, 20:46:02:02 »
jag har använt sandlåde-sand i ca 8 år, och aldrig haft hål i min pool pga av det....
jag har inte ens paddat eller nått,  bara planat ut sanden  med spade så det blir jämt,   
men jag har kanske haft tur bara, :)

Utloggad NickeUppsala

SV: Funkar sand under intexpool?
« Svar #3 skrivet: juni 24, 2014, 16:15:25:25 »
Sätt sand under min, så det är ju jätte fin sand då borde det inte vara det! Får laga hålen och se om det dyker upp nya helt enkelt!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag