CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.  (läst 7212 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjezze

Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« skrivet: juni 18, 2014, 22:10:29:29 »
Hej,
Poolrookie här som under ett par kvällar här på forumet byggt upp ett galet poolsug. Har bestämt mig för en Intex Ultra Frame 426x122 (http://www.intexnordic.com/Default.aspx?ID=53&M=Shop&PID=112&ProductID=886) men upptäcker till min förtvivlan att det tycks stört omöjligt att hitta en till salu. Trots lockande reklamblad från diverse varuhuskedjor  :-\
Skickar därför ut en fråga här på forumet om någon här har ett tips på vart jag kan få tag i en. Tips på webbshoppar eller butiker mottages tacksamt!
Väl mött!

B
« Senast ändrad: juni 18, 2014, 22:30:12:12 av bjezze »

Poolgiganten

Mattias A

  • Gäst
Mattias A
SV: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« Svar #1 skrivet: juni 18, 2014, 22:28:42:42 »
Hej,
Poolrookie här som under ett par kvällar här på forumet byggt upp ett galet poolsug. Har bestämt mig för en Intex Ultra Frame 488x122 (http://www.intexnordic.com/Default.aspx?ID=53&M=Shop&PID=112&ProductID=886) men upptäcker till min förtvivlan att det tycks stört omöjligt att hitta en till salu. Trots lockande reklamblad från diverse varuhuskedjor  :-\
Skickar därför ut en fråga här på forumet om någon här har ett tips på vart jag kan få tag i en. Tips på webbshoppar eller butiker mottages tacksamt!
Väl mött!

B

Jag köpte min från Rusta förra året, det var beställningsvara men tog bara några dagar. Kollat med dem?

Utloggad bjezze

SV: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« Svar #2 skrivet: juni 18, 2014, 22:32:07:07 »
Jag köpte min från Rusta förra året, det var beställningsvara men tog bara några dagar. Kollat med dem?

Japp. Ringde dem och den var slutsåld och inga fler förväntades i år :(
Tack iallafall :) Är du nöjd med din?

/B

Mattias A

  • Gäst
Mattias A
SV: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« Svar #3 skrivet: juni 18, 2014, 22:36:53:53 »
Japp. Ringde dem och den var slutsåld och inga fler förväntades i år :(
Tack iallafall :) Är du nöjd med din?

/B

Det var synd.

Jo poolen i sig är jag nöjd med men har ingen värme till förutom solen så det blir inte så mycket bada som man tänkt sig då man är en badkruka och inte kommer i när det är 20 grader :-)

Utloggad Bozton

  • Blommigt bälte i Intexpoolologi
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 292
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Pool ja-ha...oj då..
    • Visa profil
SV: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« Svar #4 skrivet: juni 18, 2014, 22:54:12:12 »
Kollat toys rus?
Har själv en 488cm och är mycket nöjd.
Kolla även blocket.
Intex Ultra Frame 488x122cm, Sandfilter, 
VP G&J P20

Tidigare egenkonstruerad, egenbyggd
solvärmepanel 300m / 16mm PEM + cirkulationspump

VH Baronen

  • Gäst
VH Baronen
SV: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« Svar #5 skrivet: juni 19, 2014, 10:09:12:12 »
Har också en likadan. Det har funkat bra i fyra år nu. Filterpumpen som följde med byttes snabbt ut mot en sandfilterpump och för att få upp värmen så kopplade jag till en värmeväxlare. Det var lite meck med olika dimensioner men med lite smarta övergångar så funkade allt till slut. Jag köpte även ett nytt poolöverdrag av bubbelplast. Vi har behagliga 29 grader nu, så till och med jag kan doppa tårna.

Utloggad Bozton

  • Blommigt bälte i Intexpoolologi
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 292
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Pool ja-ha...oj då..
    • Visa profil
SV: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« Svar #6 skrivet: juni 19, 2014, 21:50:41:41 »
Vet inte var du bor men där är en ny på blocket i Lund för 3500kr
Intex Ultra Frame 488x122cm, Sandfilter, 
VP G&J P20

Tidigare egenkonstruerad, egenbyggd
solvärmepanel 300m / 16mm PEM + cirkulationspump

Utloggad bjezze

SV: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« Svar #7 skrivet: juni 21, 2014, 12:46:49:49 »
Tackar för tipsen! Intexpoolerna försvinner från Blocket som smör i solsken  <hmm>  :o

Utloggad lamer71

SV: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« Svar #8 skrivet: juni 22, 2014, 20:43:23:23 »
Vi jagade pool(ultra 488x122) som tokar, tills vi lyckades norpa åt oss 1 st av Toysrus förra veckan  :D
I allafall så kollade jag in denna säljaren från Tyskland som verkar bra: http://www.ebay.com/itm/Intex-Ultra-Metal-Frame-Pool-Set-488x122-Chlorinator-Pumpenkombination-54470-/140915220565?pt=Whirl_Swimmingpools&hash=item20cf33a055

Kan vara ett alternativ om du inte får tag på någon pool?

Utloggad bjezze

SV: Svårt att hitta Intex Ultra Frame till försäljning.
« Svar #9 skrivet: juni 23, 2014, 09:40:08:08 »
Vi jagade pool(ultra 488x122) som tokar, tills vi lyckades norpa åt oss 1 st av Toysrus förra veckan  :D
I allafall så kollade jag in denna säljaren från Tyskland som verkar bra: http://www.ebay.com/itm/Intex-Ultra-Metal-Frame-Pool-Set-488x122-Chlorinator-Pumpenkombination-54470-/140915220565?pt=Whirl_Swimmingpools&hash=item20cf33a055

Kan vara ett alternativ om du inte får tag på någon pool?
Tack för eBay-tipset. Faktum är att jag var och köpte en blå Intex (ej Ultra Frame) begagnad igår men det var mest av ren desperation. Känslan är att byggkvaliteten är betydligt bättre på Ultra Flame än motsvarande "blåa". Den du pekade ut från Tyskland verkar ju dessutom ha "salvattensystemet" som efter liten påläsning verkar väldigt smidigt. Kanske måste jag slå till på "tysken" ändå... ojoj alla dessa val. Sen blir det till att läsa några spaltmil uppvärmning men jag är inne på att överdimensionera med en poolvärmepump (9kw)... jag bor ju i Jämtland så jag antar att jag behöver rejält med kräm om jag ska få upp någon värme.
To be continued...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag