CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Underlag pool  (läst 1095 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Magooo

Underlag pool
« skrivet: maj 27, 2020, 17:58:47:47 »
Hej,
Har en Bestway ovanmarkpool 549*120 som jag köpt för mina barn att plaska i.
Min mark är väldigt ojämn så jag tänkte kolla ifall det är ok att lägga stenmjöl direkt på gräsmattan och jämna ut och lägga poolen direkt på?
Vill gärna ha det så billigt och snabbt som möjligt för en pool i denna prisklassen.
Blir nog annat när man eventuellt investerar i en lite bättre längre fram  :)

Poolgiganten

Utloggad henrik79

SV: Underlag pool
« Svar #1 skrivet: maj 28, 2020, 09:46:49:49 »
Hej,
Har en Bestway ovanmarkpool 549*120 som jag köpt för mina barn att plaska i.
Min mark är väldigt ojämn så jag tänkte kolla ifall det är ok att lägga stenmjöl direkt på gräsmattan och jämna ut och lägga poolen direkt på?
Vill gärna ha det så billigt och snabbt som möjligt för en pool i denna prisklassen.
Blir nog annat när man eventuellt investerar i en lite bättre längre fram  :)

Normalt sett rekommenderas det alltid att man gräver ut och inte fyller upp. Vi gjorde som så att vi byggde en altanliknande konstruktion som vi ställde poolen på. Tog såklart lite tid, men var ändå enklare än att gräva ut marken (som är stenhård och kräver grävmaskin).

Handlar det om några centimeter så skulle jag nog testat. Men att hyra en liten grävis en helg kostar nog några tusenlappar, ungefär vad vårat trädäck kostade att bygga. Vi valde att bygga däcket då vi hade en massa överblivet tryckt virke, och för att jag är duktigare på att bygga än att köra grävis ;)

Glöm inte plattor under stöttorna bara, där brukar det bli rejält tryck.

Om det är en sak jag lärt mig med poolbyggande är att genvägar oftast blir senvägar. Dock är vi fortfarande inte överens gällande hur vi ska ha poolen, placering och sånt, så det fick bli ett "provisoriskt" bygge... som det finns stor risk att det blir permanent.

/H

Utloggad Magooo

SV: Underlag pool
« Svar #2 skrivet: maj 28, 2020, 12:29:03:03 »
Ja.. problemet är just att jag inte riktigt vet var jag ska ha den i framtiden..
Där jag tänker på är på framsidan där är det mindre folk som går.. bara grannarna mitt emot istort.
Skulle vilja ha den på baksidan men mina tujor har inte vuxit upp riktigt och det är en cykelväg och vanlig väg där samt ett bostadshus mitt emot.. (större insyn)
Dock är marken bättre där så man skulle kunna stötta pelarna så att de blir raka där iaf.. och att jag kan slippa stenmjöl..
Inte lätt beslut :) Inte så roligt att få bort stenmjölet om man skulle vilja ändra sig..  Fick erbjudande om 2 ton för 1500 med frakt..

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag