VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Förslag önskas på sarg till rund ovanmark (bilder finns)  (läst 6018 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad stregnil

Förslag önskas på sarg till rund ovanmark (bilder finns)
« skrivet: april 04, 2014, 14:18:24:24 »
Hej,

Blev nästen färdig med en JF 3,6m rund ovanmark förra sommaren. Det som återstår nu är att bygga någon form av sarg runt den delen som sticker upp (ca 30cm). Vi har diskuterat både alternativet att bygga upp till plastramen, men även alternativet att bygga över denna och "bygga in/bort" plastramen.
Jag önskar bilder på hur ni gjort, kanske jag kan hitta något nytt sätt att tänka (plåt, sten osv.)

Tack på förhand!





Poolgiganten

Utloggad Pooljanne

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Borensberg
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • En pool kan aldrig vara för liten
    • Visa profil
SV: Förslag önskas på sarg till rund ovanmark (bilder finns)
« Svar #1 skrivet: april 05, 2014, 09:06:48:48 »
Hej Jag byggde in poolen med trallvirke och det blev rätt så bra. Det var lite knepigt att få till vinklarna men det gick till slut efter div felsågningar. Kollar du runt här på forumet finns det många lösningar, tips och idéer
Ovanmarkpool i stål 350x120 med Welldana värmepump
5kw

kongo

  • Gäst
kongo
SV: Förslag önskas på sarg till rund ovanmark (bilder finns)
« Svar #2 skrivet: april 09, 2014, 10:42:39:39 »
Jag valde att bygga dubbla "bärlinor" av 2x4" ( stående ) runt hela sargen och sen skruva 4st 2x4 ( platt ) på varje rak sida av "bärlinan". Sen skruvade jag fast 28x120 i reglarna och satte en 28x120 i framkant ner över sargen. Luftspalten mellan sarg och reglar är mellan 7-15mm. Nu har den stått i två vintrar och det har fungerat kanon.

Utloggad bjoake

SV: Förslag önskas på sarg till rund ovanmark (bilder finns)
« Svar #3 skrivet: maj 06, 2014, 00:09:55:55 »
Min variant på kanten runt plaskedammen...
Om jag får rätt på bilderna

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan