VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Laga Liner  (läst 34259 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MathiasS

SV: Laga Liner
« Svar #10 skrivet: juni 22, 2018, 06:49:27:27 »
Ett år senare har jag tappat 3 av 32 (?) lappar jag limmade fast med plastigum. Inte helt nöjd med det men jag vet inte om något annat lim funkar bättre i praktiken heller. Varför just dessa lossnat har jag ingen teori om, gjorde likadant med alla lappar. Skulle använda samma lim igen om jag lagade på nytt.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Poolgiganten

Utloggad Byggjanne

SV: Laga Liner
« Svar #11 skrivet: juni 23, 2018, 13:12:30:30 »
Har med väldigt gott resultat använt Biltemas reparationskit för poolliner för 33:-. Går att använda även under ytan så man behöver inte sänka vattennivån. Nu senast hade stegen gnagt hål nästan ända nere vid botten och då var det skönt att bara kunna limma fast en lapp direkt..

Jag håller på och fyller en ny pool nu, är det så att stegens punkter undervatten kanske rent av ska förstärkas med att limma ett lager liner vid de ställena?
Miljöpool 4x8 ifrån Poolkungen, värmer ifrån bergvärmepump med poolstyrning Logger 3030. Bor i östra Blekinge.

Utloggad magnusbrodin

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Alstad (Trelleborg)
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Laga Liner
« Svar #12 skrivet: juni 24, 2018, 22:40:27:27 »
Jag har haft samma tanke, dessvärre kom den efter vattnet. Nästa tanke som kommit nu efter att det gått hål vid båda steganliggningspunkterna (det ordet fanns inte i rättstavningslistan) är att sätta någon form av mjuk pad på stegen.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Laga Liner
« Svar #13 skrivet: juni 25, 2018, 08:24:58:58 »
Nu har vi ju trapp sedan renoveringen förra sommarn, men när vi hade stege så insåg jag direkt att linern inte skulle hålla den den tryckte så hårt mot linern, och dessutom sviktade lite när man klev på den, vilket gjorde att linern trycktes nedåt några mm varje gång någon klev på stegen.
Jag löst det genom att fästa ett par (snyggt, nja...) träklossar mellan poolsarg och stegens stag.
Fästa klossarna så att de satt fast på stegen hela tiden.
Det funkade bra i 15 år.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Laga Liner
« Svar #14 skrivet: juni 30, 2018, 12:45:31:31 »
Jag håller på och fyller en ny pool nu, är det så att stegens punkter undervatten kanske rent av ska förstärkas med att limma ett lager liner vid de ställena?

Ett par lappar med 2mm liner för platssvetsad skulle vara mumma. Jag har lite spillbitar liggande om du inte kommer åt nåt annat.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan