CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: underhåll av sarg?  (läst 5205 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad puttrik

underhåll av sarg?
« skrivet: juni 11, 2006, 10:45:49:49 »
Nu är det dax att fixa till sargen lite(göra ren den och olja in den)
Då är frågan: kan jag skruva lös sargen om man tar en bit i taget, linern sitter med nubb eller småspik under..
Vill inte förstöra något!
Har en folkpool från -02

Poolgiganten

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: underhåll av sarg?
« Svar #1 skrivet: juni 11, 2006, 11:24:50:50 »
Det görs väl bäst på plats? Självskulle jag undvika att ta bort sargen om man inta ska byta liner!

Spelar ingen roll att det hamnar slipdamm i vattnet, det tar filtret hand om.
När oljan ska på så är det bara att vara försiktig så att det mesta hamnar på sargen och inte i vattnet.

Vi får några droppar olja varje vår i vårt vatten, tycks stanna i sanden, dock senast igår stod jag i poolen och tog bort några oljefläckar från linern, med gott resultat!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Fiskebäck

SV: underhåll av sarg?
« Svar #2 skrivet: juni 12, 2006, 10:58:03:03 »
Hej Puttrik

Underarbete är viktigt. Skrubba med en skurborste och vatten med lite algmedel i. Algmedel är ett förträffligt tvättmedel för både liner och sarg och gör inget om det hamnar i poolen. Sargen bör torka i 2-3 dagar annars kan du ha otur och få svartröta (svarta fläckar) om du kapslar in fukt med olja.

Använd alltid en högklassig olja, med hög torrhalt.  Själv kör jag med kinesisk träolja eftersom den suger in lite djupare, men jag vet ju inte hur din sarg ser ut. Se till att dränka in träet ordentligt låta det suga in ett tag men torka bort det värsta överflödet ! Annars samlas smuts i den torkande överflödsoljan och blir fult.
4x8m pool med ett brutet hörn (som ett GSM SIM kort). Betongbalja tidigare kaklad men nu isolerad och 0,8mm mosaikliner. Värms med Nibe bergvärme via 75KW Pahlens VVX i serie med 9KW elpatron för då det är bråttom.

Utloggad turbouffe

SV: underhåll av sarg?
« Svar #3 skrivet: juni 12, 2006, 22:53:33:33 »
Nu är det dax att fixa till sargen lite(göra ren den och olja in den)
Då är frågan: kan jag skruva lös sargen om man tar en bit i taget, linern sitter med nubb eller småspik under..
Vill inte förstöra något!
Har en folkpool från -02


Hejsan!

Skruva du dän din sarg utan att vara orolig, den är ju bara där egentligen för att det ska se fint ut.
Hälsningar, Uffe i Västerås med flera projekt på G http://www.stb-racing.com

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag