VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Temp vid linermontering  (läst 3227 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Varola

Temp vid linermontering
« skrivet: april 10, 2008, 23:07:50:50 »
Hej
Vi är helt novisa på detta, men i garaget står en pool som ska monteras. För tillfället jobbar vi med underlaget för den.
Min fråga är, vilken temperatur måste det vara ute när man ska montera i linern. Vi har fått lite olika bud om detta och att den är så stel så det bör vara 20 grader.
Men så länge vill vi inte vänta  <antman>
Tacksam för svar.

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Temp vid linermontering
« Svar #1 skrivet: april 11, 2008, 07:23:14:14 »
Hej,

Hittade denna tråd i ämnet (hade mer tid nu..), sök på liner och temp så får du många träffar.

/ Housedad


http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2203.0
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad davidjohansson

SV: Temp vid linermontering
« Svar #2 skrivet: april 18, 2008, 23:06:29:29 »
hej!

Jag demonterade min liner så sent som igår, på grund av ett missöde vid installationen förra året. återmonteringen gjorde jag oxå igår och det var inga som helst problem -kan ju tilläggas att det va inte direkt 20 grader varmt!!! närmare 5.-
det enda som är till fördel vid varmare väder är att liner blir lite mjukare och segare vilket underlättar  när man skall sträcka ut vecken som blir mot underlaget. (enl. tillverkaren)

Min erfarenhet säger att detta spelar ingen roll då det går enklare om man fyller lite vatten i poolen ca:15 cm) när man drar ur "rynkorna" . vattnet kyler liner så det spelar ingen roll vad det är för omgivningstemperatur. ta på dig ett par stövlar med "snäll sula" och hoppa i. blir lite jobbigt för ryggen efter en stund men det får man leva med!! :D :D
3,6 m. ovanmark nedsänkt i altan
25kg. sandfilter, 3kW el-värme samt L/V Pump CTC ECOAIR 105

Utloggad Varola

SV: Temp vid linermontering
« Svar #3 skrivet: april 19, 2008, 14:35:05:05 »
Vi tackar för detta, då kan vi kanske lägga in den om 2 veckor utan att vara oroliga för det  O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan