VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltermometer med wifi/temperarurlogg - Rapt Pill  (läst 4428 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kwhalp

SV: Pooltermometer med wifi/temperarurlogg - Rapt Pill
« Svar #20 skrivet: maj 20, 2023, 19:07:54:54 »
Jahapp, drygt 200 kWh senare så är vi i mål!

Då elpriset är helt gratis på dagen (solceller), och i princip gratis på natten (frånsett fasta avgifter m.m), så känns det bra att ha räddat badkalaset och vunnit över naturens krafter, utan att ha slängt en massa pengar i sjön  :angel:

Kalaset då? Det blev succé!  O0
Problemet nu blir väl att alla grannungar ringer på dörren stup i kvarten och vill bada...får nog skaffa större pool nästa säsong   ::)
Kul att dom har lekkamrater iofs, menmen...
« Senast ändrad: maj 20, 2023, 19:20:43:43 av kwhalp »

Poolgiganten

Utloggad Blas6

SV: Pooltermometer med wifi/temperarurlogg - Rapt Pill
« Svar #21 skrivet: maj 22, 2023, 12:19:51:51 »
Nån som känner till en temp mätaren som går att integrera med Home Assistent? Antingen wifi eller zigbee? Jag har redan massa Aqara mätare inomhus. Skulle det inte funka att lägga i en vattentät behållare och slänga i?

Utloggad kwhalp

SV: Pooltermometer med wifi/temperarurlogg - Rapt Pill
« Svar #22 skrivet: maj 22, 2023, 16:02:03:03 »
Nån som känner till en temp mätaren som går att integrera med Home Assistent? Antingen wifi eller zigbee? Jag har redan massa Aqara mätare inomhus. Skulle det inte funka att lägga i en vattentät behållare och slänga i?

Prova om du har råd!  >:D
Men min "vattentäta behållare" som jag hade till Netatmomodulen var ej vattentät... krävs nog dubbla packningar, som i RAPT PILL jag har nu...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag