VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bilder på inbyggd Intex stålrörspool?  (läst 7487 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lillblomma

Bilder på inbyggd Intex stålrörspool?
« skrivet: juni 21, 2007, 11:02:14:14 »
Hej!
Har en Intex som vi fick med när vi köpte huset. Den har i snart tre säsonger stått helt fel, det lutar och dessutom är den ful! Men bra...

Nu till sommaren har vi tänkt att "permanenta" den lite. Flytta den, ställa den plant, lägga isolering under och runt och bygga in den. Men eftersom den inte står (och vi inte vill ha den) i anslutning till altanen undrar jag om nån kan tipsa mig på inspirationsbilder på detta. Den kommer alltså stå som en egen liten "ö" på gräsmattan.

Det vi vill ha är en sarg runt om som man kan sitta/stå och hoppa ifrån (mindre folk än jag då då...). Typ 30-40 cm bred.
Sen vill vi ha sidor runt om som döljer isolering, rör, pump etc. Gärna sidor som sluttar utåt så man kan lyfta bort en sida för att komma åt filtret. Och bygga in en trappa i ena sidan. Funderar också på att fästa enkla solfångare på södersidan.
Nån som är med på hur jag menar?
Verkar det jättekonstigt eller komplicerat, och VAR kan man hitta bilder som inspirerar. Själva byggandet får vi nog till, bara vi vet hur vi vill ha det...
Hur har NI gjort? Länka gärna till era egna sidor och skriv lite kort hur ni har tänkt!

//A

Poolgiganten

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Bilder på inbyggd Intex stålrörspool?
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2007, 09:11:11:11 »
Här finns en till som gjort som du vill göra

http://www.poolforum.se/index.php?ind=gallery&op=foto_show&ida=142
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Utloggad Rauken

SV: Bilder på inbyggd Intex stålrörspool?
« Svar #2 skrivet: juni 27, 2007, 21:33:29:29 »
Hur mkt har ni grävt ner den och hur har ni gjort med sargen som skall hålla tbx alla jordmassor osv... ?
IntexPool med Flowclear sandfilter pump

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag