VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Byggnation Ellips-pool  (läst 1286 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad leftrustle

Byggnation Ellips-pool
« skrivet: juni 30, 2022, 08:28:36:36 »
Nu blottar man strupen och känner sig som en idiot, men…

Byggt hela stommen för en 4x8 Ellips-pool klart inklusive gaveltrapp, men har några funderingar på saker som jag nu i värmen känner är klart idiotiska.

1. Enligt instruktion ska gaveltrappen fyllas under med cementblandad sand (1:10) och sand har jag gott om (bor i ett gammalt sandtag) men känns som en evighetsuppdrag. Började blanda igår men efter 3 omgångar har man knappt fyllt något, plus att det känns omöjligt att få blandningen att fylla hela vägen upp mot stegen vilket borde vara meningen. Borde inte oblandad sand duga? Finns något annat tips på att få till detta snabbare/enklare?

2. Har ju som sagt massor av sand, och den känns packningsbar i hög grad, visst kan man använda den i botten också eller ska jag försöka få dit stenmjöl istället?

Poolgiganten

Utloggad jocoapa

SV: Byggnation Ellips-pool
« Svar #1 skrivet: augusti 02, 2022, 11:14:46:46 »
Hej!

Lite sent svar men kanske kan inspirera någon annan med samma frågeställning.

Vi bygger också en 4x8 ellipspool med gaveltrappa. Hakade också upp mig på ”cementgrusfyllningen” under trappan så vi har istället proppat utrymmet fullt med cellplast som blev över från plattgjutningen. Cellplasten är 100mm så varje steg är uppallat av tre horisontella skivor, inpressade med släggan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan