CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vatten i kanalplasten - Har jag gjort bort mig?  (läst 2476 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 4fun

Vatten i kanalplasten - Har jag gjort bort mig?
« skrivet: juli 09, 2020, 11:03:27:27 »
Hej,

Har jag gjort bort mig?

När jag satte ihop mitt pool tak så spolade jag av det, då det har kommit skit i kanalplatsen (pooltaket låg på marken ett par dagar).

Jag tänkte att vatten i kanalplatsen kommer hitta en väg ut. Men, efter att pooltaket har legat framme i gräset ett par timmar så torkar inte vattnet ut…

Måste jag montera ner pooltaket igen?
Vad tycker ni?

Mvh
4fun

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Vatten i kanalplasten - Har jag gjort bort mig?
« Svar #1 skrivet: juli 09, 2020, 11:12:36:36 »
Om det är tillräckligt lite vatten så att det inte riskerar att spränga sönder plasten när det fryser så skulle jag nog inte bry mig. När taket ligger över poolen så är det oftast så mycket kondens på insidan att det ändå ser ut som på bilden.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad LivingQuality

SV: Vatten i kanalplasten - Har jag gjort bort mig?
« Svar #2 skrivet: juli 09, 2020, 12:47:55:55 »
4fun hur har du egentligen spolat pooltaket hoppas inte med högtryckstvätt inne i kanalerna. Det skall inte kunna komma in vatten i kanalerna. Vatten som kommer in i kanalerna är enbart kondenserat kondens över en längre tid. Det sker bara inte här och nu om du spolar med lite vatten på ovansidan.
Vatten i kanalerna kan inte spränga sönder polykarbonatet. För att detta eventuellt skulle kunna ske så måste hela kanalen var full och att det är täppt i båda ändarna i den vattenfyllda kanalen. Polykarbonat är ett mycket tåligt plast och kan tänjas ut ganska många % och sedan gå tillbaks till ursprungsformen
Vattnet torkar inte ut på några timmar, utan det tar dagar och stark solsken för att vattnet trycks ut. Längst ner på kanalerna är det en dränerande tape som skall göra att vattnet rinner ut. Eftersom ditt pooltak är så nytt så kolla att tapen sitter rätt samt låt det bara vara och se hur problemet yttra sig före drastiska åtgärder
Lars

Utloggad 4fun

SV: Vatten i kanalplasten - Har jag gjort bort mig?
« Svar #3 skrivet: juli 09, 2020, 14:05:57:57 »
Hej,

Taket levererades i delar och låg på mitt gräs ett par dagar innan jag satte ihop det. Undertiden det låg på gräset kröp det in lite kryp i kanalplatsen och därför spolade jag av det innan jag satt ihop taket. Jag spolade med vanlig trädgårdsslang. 

MVh
4fun

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag